محدودیت دسترسی به ایکس در برزیل توسط دیوان  عالی این کشور تائید شد - تکفارس 
محدودیت دسترسی به ایکس در برزیل توسط دیوان  عالی این کشور تائید شد - تکفارس 

محدودیت دسترسی به ایکس در برزیل توسط دیوان عالی این کشور تائید شد

امین باقری
۱۳ شهریور ۱۴۰۳ - 13:44
دسترسی به ایکس در برزیل

روز دوشنبه هیئتی متشکل از پنج قاضی دیوان عالی برزیل، یک رأی صادر کرد که آژانس ملی مخابرات (Anatel) را به محدود کردن دسترسی به ایکس، یا توییتر سابق، ملزم می‌کند.

قاضی الکساندر دِ مورائس این ممنوعیت را روز جمعه به دلیل امتناع مالک ایکس، ایلان ماسک، از تبعیت از دستورات دادگاه برای مسدود کردن برخی حساب‌ها و شناسایی نماینده قانونی در کشور صادر کرد. چهار قاضی دیگر اکنون از این تصمیم حمایت کرده‌اند.

به گزارش Poder360 و The Globe، سه قاضی کریستیانو زانین، فلاویو دینو و کارمن لوسیا، کاملا از حکم دِ مورائس حمایت کردند، در حالی که قاضی چهارم، لوئیز فوکس، در مورد جریمه برای افرادی که با استفاده از VPN ممنوعیت را دور می‌زنند، ابراز نگرانی کرد و گفت که فقط افرادی که پیام‌های جنایی شامل نازیسم یا فاشیسم ارسال می‌کنند باید جریمه شوند.

پلتفرم‌های رقیب در مورد تاثیرات این ممنوعیت گزارش داده‌اند که تعداد زیادی حساب جدید توسط کاربران برزیلی ایجاد شده است. سازمان خبری Poder360 اشاره کرد که حساب ایکس آن اکنون به طور انحصاری از پرتغال مدیریت خواهد شد تا به تصمیم قاضی احترام بگذارد.

در همین حال، استارلینک به تنظیم‌کننده مخابرات برزیل، Anatel، اعلام کرده است که تا زمانی که دادگاه دارایی‌های آن را آزاد نکند، از این ممنوعیت تبعیت نخواهد کرد. تاکنون، گزارش شده است که ایکس هنوز از طریق این سرویس قابل دسترسی است. به گزارش نیویورک تایمز، در حالی که دادگاه به دنبال دریافت ۳ میلیون دلار جریمه‌های پرداخت نشده توسط ایکس می‌باشد، د مورائس استارلینک را از انجام معاملات در برزیل منع کرده است. این سرویس اینترنت ماهواره‌ای توسط اسپیس‌ایکس اداره می‌شود که بخشی از آن نیز متعلق به ماسک می‌باشد.

Poder360 همچنین گزارش می‌دهد که دادگاه به ارائه‌دهندگان اینترنت و همچنین فروشگاه‌های اپلیکیشن پنج روز فرصت داده است تا برای مسدود کردن دسترسی به ایکس در کشور اقدام کنند و مهلت آن روز چهارشنبه، ۴ سپتامبر به پایان می‌رسد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید