میلیون‌ها کاربر اپل در خطر این بدافزار هستند - تکفارس 
میلیون‌ها کاربر اپل در خطر این بدافزار هستند - تکفارس 

میلیون‌ها کاربر اپل در خطر این بدافزار هستند

امین باقری
۱۳ شهریور ۱۴۰۳ - 12:38
بدافزار جدید اپل

یک بدافزار جدید که دستگاه‌های اپل را هدف قرار داده است، کشف شده است. این بدافزار که بیشتر صاحبان مک را تحت تأثیر قرار می‌دهد، با تقلید از برنامه‌های محبوب به رایانه‌ها نفوذ می‌کند. محققان از خطر Cthulhu Stealer هشدار داده‌اند.

محققان امنیتی ویروس جدیدی را که دستگاه‌های مک را هدف قرار می‌دهد، با نام Cthulhu Stealer در انجمن‌های جرایم سایبری پیدا کرده‌اند. بر اساس یافته‌های شرکت امنیتی Cado، این بدافزار از اواخر سال ۲۰۲۳ برای فروش گذاشته شده است.

Cthulhu Stealer کاربران را با تقلید از نرم‌افزارهای محبوب مانند CleanMyMac فریب می‌دهد. پس از تأیید هویت، می‌تواند داده‌های حساس ذخیره‌شده در مک، مانند رمزهای عبور iCloud، کوکی‌های مرورگر و جزئیات حساب تلگرام را سرقت کند.

میلیون‌ها کاربر اپل در خطر این بدافزار هستند - تکفارس 

آخرین حملات همچنین نگرانی‌های امنیتی در حال افزایش برای صاحبان مک را تایید می‌کند. اخیرا، شرکت Cisco Talos یک آسیب‌پذیری در مایکروسافت کشف کرده که می‌تواند منجر به دسترسی به سیستم و سرقت اطلاعات در دستگاه‌های مک شود.

از سوی دیگر، بدافزاری مانند Banshee که مرورگرها را هدف قرار می‌دهد تا اطلاعات ورود به سیستم، کیف‌پول‌های ارز دیجیتال و اطلاعات شخصی را از دستگاه‌های مک جمع‌آوری کند، نیز تهدید محسوب می‌شود. اپل همچنان به کاربران در مورد این آسیب‌پذیری‌ها هشدار می‌دهد.

افزایش تهدیدات امنیتی برای مک به ما یادآوری می‌کند که همه پلتفرم‌ها در معرض خطر هستند. به همین دلیل توصیه می‌کنیم که فقط از منابع معتبر دانلودهای خود را انجام داده و نرم‌افزارهای خود را به‌روز نگه دارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید