کاهش ۱۲ درصدی قیمت پردازنده‌های رایزن AMD - تکفارس
کاهش ۱۲ درصدی قیمت پردازنده‌های رایزن AMD - تکفارس

کاهش قابل‌توجه قیمت پردازنده‌های رایزن ۹۰۰۰ شرکت AMD

امین باقری
۱۲ شهریور ۱۴۰۳ - 15:07
پردازنده‌های رایزن AMD

پردازنده‌های دسکتاپ AMD سری رایزن ۹۰۰۰ Zen 5 که به تازگی عرضه شده‌اند، در کمتر از یک ماه پس از عرضه شاهد کاهش ۱۲ درصدی قیمت بوده‌اند. این کاهش قیمت شامل تمامی مدل‌ها، از جمله رایزن ۹ ۹۹۵۰X، رایزن ۹ ۹۹۰۰X، رایزن ۷ ۹۷۰۰X و رایزن ۵ ۹۶۰۰X می‌شود. کاهش مداوم قیمت‌ها در تضاد با قیمت پیشنهادی سازنده (MSRP) می‌باشد.

ماه گذشته، AMD اولین پردازنده‌های دسکتاپ سری رایزن ۹۰۰۰ Zen 5 خود را معرفی کرد. این سری پردازنده‌ها در دو مرحله وارد بازار شدند؛ رایزن ۷ ۹۷۰۰X و رایزن ۵ ۹۶۰۰X در ۸ آگوست و پردازنده‌های قوی‌تر رایزن ۹ ۹۹۵۰X و رایزن ۹ ۹۹۰۰X در ۱۵ آگوست در دسترس قرار گرفتند. در واقع، کمتر از یک ماه از عرضه آن‌ها می‌گذرد و این پردازنده‌ها به‌طور قابل‌توجهی با کاهش قیمت دو رقمی مواجه شده‌اند.

کاهش ۱۲ درصدی قیمت پردازنده‌های رایزن AMD - تکفارس

طبق گزارش‌های قبلی، پردازنده AMD رایزن ۹ ۹۹۵۰X با قیمت ۶۲۳ دلار در مقابل قیمت رسمی ۶۴۹ دلار به فروش می‌رسید. اکنون، فروشگاه Microcenter همان پردازنده را با قیمت ۶۱۹.۹۹ دلار عرضه می‌کند که معادل ۴.۶ درصد کاهش قیمت و صرفه‌جویی ۳۰ دلاری است. AMD رایزن ۹ ۹۹۰۰X نیز قبلا با قیمت ۴۴۹.۹۹ دلار به فروش می‌رسید که ۵۰ دلار کمتر از قیمت رسمی آن بود، اما اکنون به ۴۳۹.۹۹ دلار کاهش یافته که نشان‌دهنده ۱۲ درصد کاهش قیمت است.

اما کاهش قیمت به اینجا ختم نمی‌شود؛ حتی پردازنده‌های معمولی‌تر رایزن ۷ و رایزن ۵ نیز اکنون کاهش قیمت داشته‌اند. رایزن ۷ ۹۷۰۰X اکنون از طریق Antonline با قیمت ۳۴۹.۹۹ دلار به فروش می‌رسد که کاهش ۲.۷ درصدی نسبت به قیمت ۳۵۹ دلاری رسمی آن است، در حالی که رایزن ۵ ۹۶۰۰X با قیمت ۲۵۹.۹۹ دلار عرضه می‌شود که ۲۰ دلار کمتر از قیمت رسمی ۲۷۹ دلاری آن است و کاهش قیمت ۷.۱ درصدی را نشان می‌دهد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید