آیفون SE 4 ممکن است در رویداد آیفون ۱۶ معرفی شود - تکفارس 
آیفون SE 4 ممکن است در رویداد آیفون ۱۶ معرفی شود - تکفارس 

آیفون SE 4 ممکن است در رویداد آیفون ۱۶ معرفی شود

افشین نوری
۱۲ شهریور ۱۴۰۳ - 11:09
آیفون SE 4 رویداد آیفون 16

در حالیکه شایعات قبلی به احتمال معرفی آیفون SE 4 در سال ۲۰۲۵ اشاره داشتند اما طبق یک شایعه جدید این گوشی ممکن است در رویداد آیفون 16 معرفی شود.

مدل قبلی این گوشی یعنی آیفون SE 3 در سال ۲۰۲۲ معرفی شد و خیلی‌ها منتظر معرفی نسل جدید این گوشی هستند.

اپل قرار است گوشی‌های سری آیفون ۱۶ را در تاریخ ۹ سپتامبر (۱۹ شهریور) معرفی کند و در کنار آن‌ها محصولات دیگری نیز به احتمال زیاد رونمایی خواهد کرد.

به گزارش بلومبرگ، موجودی برخی محصولات اپل از جمله آیفون SE 3 به کمترین حد خود رسیده است و احتمال معرفی آیفون SE 4 در رویداد آیفون 16 بسیار زیاد است.

طبق اطلاعاتی که بلومبرگ فاش کرده است، آیفون SE 4 به عنوان نسل بعدی گوشی‌های اقتصادی اپل از Apple Intelligence پشتیبانی خواهد کرد.

اگر این خبر صحت داشته باشد انتظار می‌رود آیفون SE 4 برای اجرای قابلیت‌های هوش مصنوعی اپل دارای رم بیشتری (احتمالا ۸ گیگابایت) باشد.

این گوشی از نظر طراحی احتمالا شبیه به آیفون ۱۴ خواهد بود اما دارای تراشه قدرتمند و مشخصات به‌روزتری خواهد بود.

طبق اطلاعاتی که اخیرا یک کاربر با نام کاربری Unknownz21 فاش کرده است نسل بعدی سری آیفون SE اپل دارای طراحی شبیه به آیفون ۱۴ خواهد بود. این اطلاعات با نظرات یک تحلیلگر سرشناس به نام مینگ‌چی کو مطابقت دارد. کو چند ماه پیش گفته بود که آیفون SE 4 از یک صفحه نمایش ۶.۱ اینچی بهره خواهد برد و اولین آیفونی خواهد بود که از مودم ۵G اپل استفاده خواهد کرد.

Unknownz21 همچنین گفته است که آیفون SE 4 به جای تاچ آیدی از فیس آیدی استفاده خواهد کرد و مجهز به یک درگاه USB-C برای شارژ و انتقال داده خواهد بود. این گوشی مثل سایر مدل‌های آیفون SE، فقط یک دوربین در پشت خود خواهد داشت.

آیفون SE 4 همچنین دارای یک دکمه اکشن خواهد بود. این دکمه احتمالا امسال فقط در آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس استفاده خواهد شد که کارهای مختلفی مثل فعال کردن شاتر دوربین یا اجرای کرونومتر را انجام خواهد داد.

هنوز مشخص نیست که اپل گوشی آیفون SE 4 را مجهز به چه پردازنده خواهد کرد. اپل معمولا در مدل‌های SE از تراشه جدیدتری نسبت به مدلی که بر اساس آن ساخته شده استفاده می‌کند. برای مثال، با وجود اینکه طراحی آیفون SE 3 شبیه به آیفون ۸ بود، اما دومی از تراشه A11 بایونیک استفاده می‌کرد، در حالیکه SE 3 مجهز به A15 بایونیک بود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید