پردازنده گیمینگ مقرون‌به‌صرفه کوالکام در راه است - تکفارس 
پردازنده گیمینگ مقرون‌به‌صرفه کوالکام در راه است - تکفارس 

پردازنده گیمینگ مقرون‌به‌صرفه کوالکام در راه است

امین باقری
۱۱ شهریور ۱۴۰۳ - 12:06
پردازنده اسنپدراگون X کوالکام

کوالکام در حال آماده‌ شدن برای گسترش خانواده اسنپدراگون X برای بازار رایانه‌های شخصی است.

این شرکت اعلام کرده است که مدل جدید اسنپدراگون X را در کنفرانس IFA 2024 در تاریخ ۹ سپتامبر معرفی خواهد کرد. انتظار می‌رود که این پردازنده جدید، اسنپدراگون X پلاس ۸ هسته‌ای باشد.

تراشه جدید که با نام اسنپدراگون X1P-42-100 شناخته می‌شود، قرار است در روزهای آینده در مراسم IFA 2024 رونمایی شود. طبق اطلاعات فاش شده، این پردازنده مبتنی بر ARM با ۸ هسته پردازشی برای لپ‌تاپ‌های گیمینگ اقتصادی طراحی شده است. حتی شایعه شده است که اولین رایانه با این پردازنده حدود ۷۰۰ دلار قیمت خواهد داشت.

پردازنده گیمینگ مقرون‌به‌صرفه کوالکام در راه است - تکفارس 

اسنپدراگون X1P-42-100 در مقایسه با تراشه‌های اسنپدراگون X1 کوالکام، دارای پردازنده گرافیکی ضعیفتری خواهد بود. اما این موضوع مانعی برای قابلیت‌های گیمینگ آن نخواهد شد. این تراشه با استفاده از پردازنده گرافیکی آدرنو، عملکرد گرافیکی تا ۱.۷ TFLOPS را وعده می‌دهد.

در زمینه کارهای هوش مصنوعی، این تراشه همان میزان قدرت پردازشی ۴۵ TOPS را مانند دیگر پردازنده‌های اسنپدراگون X ارائه خواهد داد. همچنین اسنپدراگون X1P-42-100 از اتصال تا سه نمایشگر خارجی ۴K با نرخ نوسازی ۶۰ هرتز پشتیبانی می‌کند.

مدیر عامل کوالکام، کریستیانو آمون، نیز پیش‌تر گفته بود که لپ‌تاپ‌های مجهز به اسنپدراگون با قیمت حدود ۷۰۰ دلار معرفی خواهند شد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید