کوالکام بی‌سروصدا تراشه اسنپدراگون ۶ نسل ۳ را معرفی کرد - تکفارس 
کوالکام بی‌سروصدا تراشه اسنپدراگون ۶ نسل ۳ را معرفی کرد - تکفارس 

کوالکام بی‌سروصدا تراشه اسنپدراگون ۶ نسل ۳ را معرفی کرد

محمدامین حیدری
۱۱ شهریور ۱۴۰۳ - 12:18
تراشه اسنپدراگون 6 نسل 3

شرکت کوالکام بی‌سروصدا از تراشه اسنپدراگون ۶ نسل ۳ برای گوشی‌های میان‌رده رونمایی کرده است که در حقیقت نسخه ضعیف‌شده تراشه اسنپدراگون ۷s نسل ۲ محسوب می‌شود.

اسنپدراگون ۶ نسل ۳ دارای کد SM6475-AB است و تراشه مهمی به شمار می‌رود زیرا به تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند این امکان را می‌دهد تا محصولاتی با عملکرد مناسب و قیمت مقرون‌به‌صرفه عرضه کنند. این تراشه از ۴ هسته قدرتمند Cortex-A78 و ۴ هسته کم‌مصرف Cortex-A55 بهره می‌برد که سرعت آن‌ها به ترتیب برابر با ۲.۴ و ۱.۸ گیگاهرتز است.

تراشه اسنپدراگون 6 نسل 3

تراشه اسنپدراگون ۶ نسل ۳ به پردازنده گرافیکی Adreno 710 مجهز شده است و از رم‌های LPDDR4x و LPDDR5 در کنار حافظه UFS 3.1 پشتیبانی می‌کند. گفتنی است که تراشه اسنپدراگون ۷s نسل ۲ از ۴ هسته قدرتمند Cortex-A78 و ۴ هسته کم‌مصرف Cortex-A55 برخوردار بود که به ترتیب دارای فرکانس ۲.۴ و ۱.۹۵ گیگاهرتزی هستند. علاوه‌بر این، کوالکام از پردازنده گرافیکی Adreno 710 در این پردازنده استفاده کرده است.

براین اساس، دو تراشه اسنپدراگون ۶ نسل ۳ و اسنپدراگون ۷s نسل ۲ بسیار مشابه یکدیگر هستند. با این حال، تراشه دوم از نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتز و رزولوشن +FHD پشتیبانی می‌کند؛ در حالی که اسنپدراگون ۶ نسل ۳ توانایی انجام این کار را ندارد. به غیر از موارد گفته شده، تراشه جدید کوالکام دارای قابلیت جدیدی نمی‌باشد و این شرکت تنها پردازنده قدیمی خود را با نام جدیدی معرفی کرده است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید