فیسبوک و اینستاگرام دسترسی Apple Intelligence به داده‌هایشان را مسدود می‌کنند
فیسبوک و اینستاگرام دسترسی Apple Intelligence به داده‌هایشان را مسدود می‌کنند

فیسبوک و اینستاگرام دسترسی Apple Intelligence به داده‌هایشان را مسدود می‌کنند

فرزاد اسرافیلی
۱۰ شهریور ۱۴۰۳ - 17:34
قطع دسترسی Apple Intelligence به اینستاگرام

اینستاگرام، فیسبوک و چندین برند دیگر اعلام کرده‌اند دسترسی هوش مصنوعی Apple Intelligence به داده‌هایشان را برای آموختن موضوعات قطع خواهند کرد.

عرضه هوش مصنوعی اپل با نام Apple Intelligence نزدیک است، اما این هوش مصنوعی طرفدار چندانی به خود جذب نکرده است. برخی از برندهای بزرگ مایل نیستند اپل از داده‌هایشان برای آموزش هوش مصنوعی خود بهره‌مند شود.

نشریه Wired در گزارش خود اعلام کرد چندین برند نام آشنا به صورت دسته جمعی تصمیم گرفته‌اند آموزش بات هوش مصنوعی اپل را کنار بگذارند. فیسبوک، اینستاگرام، نیویورک تایمز، وبگاه کریگزلیست و نشریه کوندی نست از جمله این برندها است. در صورتی که این برندها بر درخواست خود پا فشاری کنند، Apple Intelligence نمی‌تواند و نخواهد توانست هیچ داده‌ای را از سایت‌های آن‌ها برای آموزش دیدن دریافت کند مگر اینکه اپل با آن‌ها قراردادهای تجاری رسمی در این زمینه منعقد کند.

در گزارش Wired به جزئیات فنی دقیق نحوه جمع آوری داده‌ها توسط بات هوش مصنوعی اپل پرداخته شده است، اما نکته اصلی این است که نحوه آموزش این بات هوش مصنوعی همانند دستیار صوتی سیری می‌باشد. اکنون با اضافه شدن Apple Intelligence این شرکت‌ها نگران نقض حق کپی رایت داده‌هایشان هستند. البته ناگفته نماند، اپل چند ماه پیش شروع به ارائه ابزاری کرده است که دیگر نیازی به جمع آوری داده‌ها نباشد.

حال با توجه به تصمیم این شرکت‌ها در مسدودسازی دسترسی اپل، باید دید آیا اپل می‌تواند در رابطه با کارایی و عملکرد هوش مصنوعی خود مخاطبان را قانع و راضی نگه دارد یا خیر. فعلا باید منتظر ماند تا ببینیم در ماه‌های آتی چه اتفاقاتی در این رابطه رخ خواهد داد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید