سرمایه‌گذاری احتمالی اپل و انویدیا در OpenAI - تکفارس
سرمایه‌گذاری احتمالی اپل و انویدیا در OpenAI - تکفارس

اپل و انویدیا برای سرمایه‌گذاری در OpenAI مذاکره می‌کنند

امین باقری
۹ شهریور ۱۴۰۳ - 13:44
سرمایه‌گذاری در OpenAI

بنابر گزارش‌ها، شرکت OpenAI در حال آماده‌سازی برای یک دور عظیم سرمایه‌گذاری است و اپل و انویدیا ممکن است از جمله این سرمایه‌گذاران باشند.

روز پنجشنبه، وال استریت ژورنال گزارش داد که اپل در پی تلاش برای ادغام ChatGPT در iOS، در حال مذاکره برای سرمایه‌گذاری است. به زودی پس از آن، بلومبرگ نیز گزارش داد که اپل در حال مذاکره است، اما اضافه کرد که انویدیا نیز گفتگوهایی برای پیوستن به این دور سرمایه‌گذاری داشته است. ظاهرا این سرمایه‌گذاری توسط Thrive Capital هدایت می‌شود و ارزش OpenAI را به بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار می‌رساند.

جای تعجب نیست که اپل و انویدیا ممکن است در نهایت در OpenAI سرمایه‌گذاری کنند. اپل قصد دارد ChatGPT را در اواخر امسال با سیری ادغام کند و گفته می‌شود که قرار بود فیل شیلر را به هیئت مدیره OpenAI اضافه کند، اما ظاهرا این برنامه منتفی شد. انویدیا یک تامین‌کننده کلیدی برای OpenAI به شمار می‌رود چراکه این شرکت به تراشه‌های انویدیا برای تامین قدرت خدمات هوش مصنوعی خود نیاز دارد.

بلومبرگ همچنین گزارش داد که مایکروسافت نیز در حال مذاکره برای پیوستن به این دور سرمایه‌گذاری است. این شرکت در سال ۲۰۱۹ یک میلیارد دلار در OpenAI سرمایه‌گذاری کرد و در سال ۲۰۲۳ یک سرمایه‌گذاری چند میلیارد دلاری انجام داد.

اپل و OpenAI بلافاصله پاسخی ندادند. انویدیا و مایکروسافت از اظهار نظر خودداری کردند. انویدیا در گزارش مالی سه‌ ماهه دوم ۲۰۲۴ خود درآمد ۳۰ میلیارد دلاری را گزارش کرده است که ۱۲۲ درصد از درآمد سه ماهه دوم سال گذشته بیشتر است.

جنسن هانگ مدیرعامل انویدیا گفت که هوش مصنوعی مولد تحولی بزرگ در همه صنایع ایجاد خواهد کرد و باید به سمت آن حرکت کنیم.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید