فرد دریافت‌کننده تراشه مغزی نورالینک در حال یادگیری زبان فرانسوی و ژاپنی است - تکفارس 
فرد دریافت‌کننده تراشه مغزی نورالینک در حال یادگیری زبان فرانسوی و ژاپنی است - تکفارس 

فرد دریافت‌کننده تراشه مغزی نورالینک در حال یادگیری زبان فرانسوی و ژاپنی است

افشین نوری
۸ شهریور ۱۴۰۳ - 20:28
فرد دریافت‌کننده تراشه مغزی نورالینک در حال یادگیری زبان فرانسوی و ژاپنی است

تراشه مغزی نورالینک اخیرا روی اولین بیمار عمل شد و حالا این بیمار در حال آموزش زبان فرانسوی و ژاپنی است.

نولاند آرباگ که اولین بیمار دریافت‌کننده تراشه مغزی نورالینک بود در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرده که در حال بهبود قابلیت‌های خود است.

آرباگ که در چهار اندام خود فلج است، اسم این تراشه را Eve گذاشته و در تلاش است تا به کمک آن زبان‌های فرانسوی و ژاپنی را یاد بگیرد.

اولین عمل ایمپلنت مغزی در اوایل ماه مارس بر روی آرباگ ۲۹ ساله انجام شد. وی هشت سال پیش در اثر یک حادثه غواصی غم انگیز از گردن به پایین فلج شده بود. در ویدیویی که قبلا منتشر شده بود قابلیت‌های تراشه مغزی نورالینک نشان داده شده بود. در این ویدیو آرباگ توانسته بود نشانگر ماوس را با افکار خود به کنترل درآورد. وی حتی توانست با بازیکن دیگر به بازی ویدیویی بپردازد.

نورالینک اخیرا ویدیویی از مصاحبه با آرباگ را در حساب رسمی ایکس به اشتراک گذاشته بود. در این مصاحبه آرباگ اعلام کرد انگیزه او به عنوان اولین دریافت کننده تراشه مغزی نورالینک این بود که به بیماران فلج در آینده کمک کند. آرباگ عمل جراحی کاشت مغزی را “فوق العاده آسان” توصیف کرد و اعلام کرد که در فرآیند یادگیری باید حرکات ذهنی را از حرکات فیزیکی به منظور کنترل مکان نما در رایانه شخصی متمایز می‌کرد.

تراشه مغزی نورالینک روشی برای ارتباط کامپیوترها با مغز انسان‌ها فراهم می‌کند و همه فعالیت‌های این تراشه قابل کنترل و رصد است. این تراشه در واقع یک نوع رابط کاربری مغزی‌کامپیوتری است که الکترودهای بسیار ریزی را در داخل مغز ما قرار می‌دهد تا ارتباطی بین مغز و کامپیوتر ایجاد کنند.

این تراشه قرار است در بیماران بیشتری استفاده شود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید