قابلیت حذف اشیاء از عکس‌ها به نسخه بتا iOS 18.1 اضافه شد - تکفارس 
قابلیت حذف اشیاء از عکس‌ها به نسخه بتا iOS 18.1 اضافه شد - تکفارس 

قابلیت حذف اشیاء از عکس‌ها به نسخه بتا iOS 18.1 اضافه شد

محمدامین حیدری
۸ شهریور ۱۴۰۳ - 17:03
قابلیت حذف اشیاء از عکس‌ها iOS 18.1

اپل به تازگی قابلیت جدیدی را به نسخه بتا iPadOS 18.1، iOS 18.1 و macOS 15.1 اضافه کرده است که می‌تواند به کمک هوش مصنوعی اشیاء مختلف را از عکس‌ها حذف کند.

این قابلیت Clean Up نام دارد و برای استفاده از آن کافی است سوژه مورد نظر را به کمک فناوری smart detection را انتخاب کرده و تنها با یک ضربه آن را از عکس خود حذف کنید. شما همچنین می‌توانید دور سوژه‌ها یک دایره رسم کنید یا با قلم آن‌ها را مشخص کنید تا از عکس شما حذف شوند. به گفته اپل، این قابلیت پس از حذف اشیاء از عکس‌ها، با استفاده از هوش مصنوعی پس زمینه جدیدی را تولید می‌کند.

این شرکت در ادامه افزوده است که قابلیت حذف اشیاء از عکس‌ها حتی سایه‌ها و انعکاس‌ها را تشخیص می‌دهد و در زمان تولید پس زمینه، آن‌ها را نیز حذف می‌کند. گفتنی است که گوگل نیز در اوایل قابلیت مشابه‌ای به نام Magic Eraser را به‌صورت رایگان برای کاربران اپلیکیشن Google Photos عرضه کند. آن‌طور که پیداست، اپل از ماه جولای در حال آزمایش اولین قابلیت‌های هوش مصنوعی Apple Intelligence است.

این قابلیت‌ها عبارت‌اند از: ابزارهای نوشتن، ارائه خلاصه‌ای از اعلان‌های SMS و ایمیل، جستجو در عکس‌ها به کمک زبان طبیعی، ارائه یادداشت از تماس‌ها و صداهای ضبط شده و پاسخ‌دهی هوشمند در ایمیل. هوش مصنوعی Apple Intelligence تنها با زبان انگلیسی برای کاربرانی در دسترس است که ایالات متحده را به عنوان منطقه جغرافیایی گوشی خود ثبت کرده‌اند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید