عملکرد بهتر پردازنده‌های رایزن با آپدیت ویندوز 11- تکفارس
عملکرد بهتر پردازنده‌های رایزن با آپدیت ویندوز 11- تکفارس

عملکرد بهتر پردازنده‌های رایزن با به‌روزرسانی جدید ویندوز ۱۱

امین باقری
۷ شهریور ۱۴۰۳ - 15:26
عملکرد بهتر پردازنده‌های رایزن

شما نمی‌توانید رم بیشتری دانلود کنید، اما اگر صاحب یکی از پردازنده‌های مدرن دسکتاپ رایزن هستید، اکنون می‌توانید عملکرد بهتری را در هنگام بازی تجربه کنید.

شرکت AMD هفته گذشته اعلام کرد که برای توسعه یک پچ بهینه‌سازی برای پردازنده‌های رایزن در حال همکاری با مایکروسافت است که قرار است با نسخه بزرگ بعدی ویندوز ۱۱ با کد ۲۴H2 منتشر شود، اما مایکروسافت اکنون این پچ را در نسخه موجود ۲۳H2 نیز اعمال کرده است.

نتیجه این به‌روزرسانی، بهبود قابل‌توجهی در عملکرد بازی‌های مختلف بر روی پردازنده‌های دسکتاپ رایزن مبتنی بر Zen 4 و Zen 5، از جمله تراشه محبوب ۷۸۰۰X3D، به ارمغان می‌آورد. AMD در بیانیه‌ای به Wccftech گفت: «کاربران باید به‌روزرسانی KB5041587 را با مراجعه به آدرس Windows Update > Advanced options > Optional updates دریافت کنند. ما انتظار داریم که بهبود عملکرد در نسخه‌های ۲۴H2 و ۲۳H2 با نصب KB5041587 بسیار مشابه باشد.»

منتقدان از قبل شروع به آزمایش نسخه ۲۴H2 ویندوز ۱۱ کرده‌اند که انتظار می‌رود در اواخر سپتامبر عرضه شود و نتیجه گرفتند که به طور متوسط در پردازنده قدیمی‌تر رایزن ۷۷۰۰X، عملکرد بازی‌ها در حالت ۱۰۸۰p به میزان ۱۰ درصد بهبود یافته است. در پردازنده جدیدتر رایزن ۹۷۰۰X، سایت Hardware Unboxed نیز متوجه شد که نسخه ۲۴H2 ویندوز ۱۱ در همان آزمایش‌های بازی به طور متوسط عملکرد را به میزان ۱۱ درصد بهبود داده است.

نتایج اولیه بنچمارک برای پردازنده‌های دسکتاپ جدید Zen 5 AMD نتوانست نظر مثبت منتقدان را جلب کند، که این منجر به این شد که AMD و مایکروسافت برای بهینه‌سازی کد پیش‌بینی شاخه‌ای مخصوص AMD در ویندوز ۱۱ همکاری کنند. اکنون که مایکروسافت این بهینه‌سازی را در نسخه‌های فعلی ۲۳H2 ویندوز ۱۱ نیز اعمال کرده است، دیگر نیازی به عضویت در برنامه پیش‌نمایش عرضه برای دریافت نسخه ۲۴H2 و بهبود عملکرد پردازنده‌های رایزن را ندارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید