تراشه اختصاصی ۵G شیائومی نیمه اول ۲۰۲۵ عرضه می‌شود - تکفارس 
تراشه اختصاصی ۵G شیائومی نیمه اول ۲۰۲۵ عرضه می‌شود - تکفارس 

تراشه اختصاصی ۵G شیائومی نیمه اول ۲۰۲۵ عرضه می‌شود

فرزاد اسرافیلی
۷ شهریور ۱۴۰۳ - 09:55
تراشه اختصاصی شیائومی

بنا به افشاگری‌های جدید، شیائومی با همکاری شرکت Unisoc بر روی تراشه ۵G کار می‌کند. این تراشه به عنوان تراشه اختصاصی شیائومی شناخته خواهد بود.

شیائومی یکی از غول‌های برتر عرصه گوشی‌های هوشمند، گوشی‌های خود را به تراشه‌های کوالکام، مدیاتک و Unisoc مستقر در شانگهای مجهز و روانه بازار می‌کند. بنا به گزارشات در اوایل سال جاری، شیائومی و Unisoc توافق کردند با همکاری یکدیگر تراشه ۴ نانومتری توسعه دهند. این تراشه در دست توسعه قرار است با نام تجاری شیائومی در اوایل سال ۲۰۲۵ عرضه شود.

افشاگر قابل اعتماد به نام یوگش برار با بیان این خبر، اطلاعات کلیدی را در مورد تراشه جدید شیائومی به اشتراک گذاشته است. طبق گزارشات، این تراشه بر روی گره ۴ نانومتری N4P فناوری TSMC ساخته خواهد شد و مجهز به مودم ۵G شرکت Unisoc خواهد بود. انتظار می‌رود عملکرد این تراشه اختصاصی در سطح اول اسنپدراگون ۸ باشد. لازم به یادآوری است اسنپدراگون ۸ نسل ۱ پرچم‌دار کوالکام بوده و در گوشی‌های رده بالای ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ مورد استفاده قرار گرفته است.

این اولین باری نیست که شیائومی تلاش خود را در توسعه تراشه‌ها امتحان می‌کند. در سال ۲۰۱۷، این برند از تراشه داخلی Surge S1 در گوشی Mi 5c استفاده کرد. این تراشه جزو تراشه‌های میان رده شیائومی با پردازش ۲۸ نانومتری و ۸ هسته Cortex A53 بود. نیمی از این هسته‌ها با فرکانس ۲.۲ گیگاهرتز و نیمی دیگر با فرکانس ۱.۴ گیگاهرتز در کنار پردازنده گرافیکی Mali-T860 کار می‌کردند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید