هدست XR سامسونگ مجهز به تراشه اسنپدراگون خواهد بود - تکفارس 
هدست XR سامسونگ مجهز به تراشه اسنپدراگون خواهد بود - تکفارس 

هدست XR سامسونگ مجهز به تراشه اسنپدراگون خواهد بود

افشین نوری
۶ شهریور ۱۴۰۳ - 19:51
هدست XR سامسونگ

سامسونگ در حال توسعه هدست XR خود است و حالا فاش شده که این هدست مجهز به تراشه اسنپدراگون خواهد بود.

طبق یک گزارش جدید، هدست XR سامسونگ از تراشه اسنپدراگون XR2 پلاس نسل ۲ بهره خواهد برد که یک پردازنده ۶ هسته‌ای با حداکثر سرعت کلاک ۲.۴ گیگاهرتز خواهد بود.

اسنپدراگون XR2 پلاس نسل ۲ قادر به پشتیبانی از ویدیوهای ۸K با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه و همچنین سازگار با رم LPDDR5 و حافظه UFS 3.1 خواهد بود.

هدست XR سامسونگ در تست‌های تک‌هسته‌ای و چندهسته‌ای گیگ‌بنچ به‌ترتیب امتیازهای ۱۰۷۶ و ۲۰۷۸ را کسب کرده است و ۱۶ گیگابایت رم دارد.

سامسونگ در رویداد آنپکد خود اعلام کرد که اولین هدست XR این شرکت اواخر سال ۲۰۲۴ معرفی می‌شود. ما در رویداد آنپکد سامسونگ شاهد رونمایی از محصولات جدیدی مثل گلکسی زد فولد ۶، گلکسی زد فلیپ ۶، گلکسی رینگ و ساعت‌ گلکسی واچ اولترا و سری گلکسی واچ ۷ بودیم.

حالا طبق اعلام سامسونگ، اولین هدست XR این شرکت اواخر سال ۲۰۲۴ معرفی خواهد شد که می‌تواند خبر خوبی برای علاقمندان دنیای واقعیت افزوده و مجازی باشد.

انتظار می‌رود سامسونگ این هدست را اوایل سال ۲۰۲۵ به‌همراه سری گلکسی S25 خود عرضه کند. هنوز قیمت و مشخصات این هدست مشخص نیست.

اپل نیز مدتی است که هدست واقعیت ترکیب ویژن پرو خود را در آمریکا عرضه کرده اما برخی خریداران ویژن پرو از ترک خوردن خودبخودی شیشه این هدست گزارش داده‌اند و می‌گویند که شیشه محافظ آن بدون هیچ دلیل خاصی ترک برمی‌دارد.

کاربران زیادی در ردیت و سایر شبکه‌های اجتماعی از این موضوع شکایت کرده‌اند. برخی‌ها حدس می‌زنند شاید دلیل این مشکل، گرمای ناشی از پردازش نرم‌افزاری باشد که موجب انبساط شیشه و ترک خوردن آن می‌شود.

گفتنی است هزینه تعمیر شیشه ویژن پرو بسیار بالا است و کاربران باید ۸۰۰ دلار بابت آن بپردازند که اگر عضو Apple Care باشند ۳۰۰ دلار خواهند پرداخت.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید