اپل رسماً تاریخ معرفی سری آیفون ۱۶ را اعلام کرد - تکفارس 
اپل رسماً تاریخ معرفی سری آیفون ۱۶ را اعلام کرد - تکفارس 

اپل رسماً تاریخ معرفی سری آیفون ۱۶ را اعلام کرد

افشین نوری
۵ شهریور ۱۴۰۳ - 20:18
تاریخ معرفی سری آیفون ۱۶

اپل رسماً اعلام کرد که سری آیفون ۱۶ را در روز ۹ سپتامبر (۱۹ شهریور) رونمایی خواهد کرد. این شرکت دعوتنامه‌هایی با شعار «It’s Glowtime» ارسال کرده است.

هرچند اپل در این دعوتنامه‌ها اشاره‌ای به سری آیفون ۱۶ نکرده است اما ما می‌دانیم که اپل هرسال آیفون‌های جدید خود را در ماه سپتامبر (شهریور) معرفی می‌کند.

طبق شایعات، آیفون ۱۶ و آیفون ۱۶ پلاس به‌ترتیب از همان سایز نمایشگر ۶.۱ و ۶.۷ اینچی مدل‌های سال گذشته استفاده خواهند کرد، اما آیفون ۱۶ پرو نسبت به نمایشگر ۶.۱ اینچی مدل قبلی از نمایشگر ۶.۳ اینچی و آیفون ۱۶ پرو مکس از نمایشگر ۶.۹ اینچی به جای ۶.۷ اینچی استفاده خواهد کرد.

از طرف دیگر، امکان عرضه آیفون ۱۶ با حافظه و رم بیشتر به خاطر قابلیت‌های هوش مصنوعی وجود دارد که این موضوع می‌تواند اهمیت زیادی برای خریداران داشته باشد.

طبق شایعات، آیفون ۱۶ یا با ۸ گیگا‌بایت رم یا با ۲۵۶ گیگابایت حافظه عرضه خواهد شد و حتی ممکن است هر دو ارتقا را همزمان داشته باشد تا فضا و حافظه مورد نیاز برای پردازش هوش مصنوعی مولد را داشته باشد.

برای مقایسه باید گفت که آیفون ۱۵ با ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه (مدل‌های ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت نیز در دسترس بودند) عرضه شد. بنابراین اضافه شدن فضای بیشتر برای هوش مصنوعی مولد برای آیفون‌های امسال می‌تواند ضروری باشد.

 آیفون ۱۶ پرو و ۱۶ پرو مکس اپل هردو از نرخ نوسازی ۱۲۰ پشتیبانی خواهند کرد. این دو مدل به تراشه A18 پرو اپل، بدنه تیتانیومی، فناوری وای فای ۷ و یک دوربین اولتراواید ۴۸ مگاپیکسلی با پشتیبانی از زوم اپتیکال ۵ برابری مجهز خواهند شد.

همچنین گفته می‌شود که مدل پرو و پرو مکس در سری آیفون ۱۶ به ترتیب دارای باتری‌هایی با ظرفیت ۳,۳۳۵ و ۴,۶۷۵ میلی‌آمپر ساعت خواهند بود. انتظار می‌رود قیمت آیفون ۱۶ پرو و ۱۶ پلاس در بازار آمریکا به ترتیب از ۷۹۹ و ۸۹۹ دلار آغاز شود. از سوی دیگر، قیمت مدل پرو و پرو مکس آیفون ۱۶ به ترتیب از ۱۰۹۹ و ۱۱۹۹ دلار آغاز خواهد شد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید