متا تولید هدست رقیب ویژن پرو اپل را لغو کرد - تکفارس 
متا تولید هدست رقیب ویژن پرو اپل را لغو کرد - تکفارس 

متا تولید هدست رقیب ویژن پرو اپل را لغو کرد

فرزاد اسرافیلی
۳ شهریور ۱۴۰۳ - 10:24
هدست واقعیت مجازی متا

به گزارش وبگاه خبری The Information شرکت متا قصد دارد تولید هدست واقعیت ترکیبی پریمیوم را که رقیب اپل ویژن پرو محسوب می‌شود لغو کند.

The Information روز جمعه در گزارشی خبر از لغو برنامه‌های متا برای توسعه هدست واقعیت ترکیبی پریمیوم داد. این هدست برای رقابت با اپل ویژن پرو طراحی شده بود.

در این گزارش به نقل از دو کارمند متا آمده است که این شرکت این هفته پس از برگزاری نشستی به منظور بررسی تولید این محصول، به کارمندان بخش Reality Labs خود اعلام کرده است کار روی این دستگاه را متوقف کنند.

در این گزارش آمده است که هدست پریمیوم با اسم رمز La Jolla قرار بود در سال ۲۰۲۷ عرضه شود و مجهز به صفحه‌نمایش‌ با وضوح فوق‌العاده بالا میکرو OLED باشد. از این صفحه نمایش در هدست‌های اپل ویژن پرو نیز استفاده شده است.

سل گذشته با ورود اپل به بازار هدست‌های واقعیت مجازی و ترکیبی، این صنعت دوباره مورد توجه قرار گرفت، اما قیمت ۳۵۰۰ دلاری هدست ویژن پرو فروش این محصول را با مشکل مواجه کرده است.

بخش Reality Labs متا که مسئول توسعه و بازاریابی خط هدست‌های کوئست (Quest) است، متحمل میلیاردها دلار ضرر شده است. با این حال، مارک زاکربرگ، مدیرعامل، همچنان چشم اندازی خوبی را برای فناوری های واقعیت افزوده و واقعیت مجازی تصور می‌کند.

سری هدست‌های کوئست شامل کوئست ۲ با قیمت ۲۰۰ دلار وکوئست ۳ با قیمت ۵۰۰ دلار است. به گزارش The Information، متا در سال ۲۰۲۳ پس از فروش و بازخوردهای ضعیف، تولید کوئست پرو را که گران‌ترین هدست این سری با قیمت ۹۹۹ دلار بود را متوقف کرد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید