امکان حذف اپ استور و تغییر برنامه‌های پیش‌فرض آیفون در اروپا فراهم می‌شود - تکفارس 
امکان حذف اپ استور و تغییر برنامه‌های پیش‌فرض آیفون در اروپا فراهم می‌شود - تکفارس 

امکان حذف اپ استور و تغییر برنامه‌های پیش‌فرض آیفون در اروپا فراهم می‌شود

فرزاد اسرافیلی
۲ شهریور ۱۴۰۳ - 15:02
آیفون 15

اپل قصد دارد این امکان را برای کاربران اتحادیه اروپا فراهم کند تا برنامه‌های پیش‌فرض صفحه کلید و رمز عبور را مدیریت کرده و حتی اپلیکیشن اپ استور را حذف کنند.

اپل به زودی به کاربران آیفون و آی‌پد در اتحادیه اروپا اجازه می‌دهد برنامه‌های پیش‌فرض را برای تماس‌های تلفنی، پیام‌رسانی، صفحه‌کلید، مدیریت رمز عبور و موارد دیگر انتخاب کنند. این ویژگی‌ها اواخر امسال در بخش جدید «Default Apps» در تنظیمات در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.

بنا به اعلام شرکت اپل، در بهار سال آینده، کاربران قادر خواهند بود برنامه‌های پیش‌فرض مسیریابی، ترجمه و برنامه‌های فیلتر تماس‌های اسپم را تغییر دهند. علاوه بر این، کاربران آیفون در اتحادیه اروپا قادر به حذف اپلیکیشن‌های App Store، Messages، Camera، Photos و Safari خواهند بود. تنها برنامه‌هایی که اپل به کاربران اجازه حذف آن‌ها را نمی‌دهد، Settings و Phone هستند.

در صفحه انتخاب مرورگر اپل در اتحادیه اروپا نیز شاهد برخی تغییرات جزئی خواهیم بود. زمانی که کاربر برای اولین بار مرورگر Safari را در آیفون خود اجرا می‌کند، صفحه انتخاب مرورگر نمایش داده می‌شود. طبق این تغییرات کاربران قادر به نصب مرورگرهای جایگزین مانند Firefox، Chrome یا DuckDuckGo در این صفحه خواهند بود.

به دنبال این به‌روزرسانی، اپل تمامی کاربران اتحادیه اروپا را که مرورگر Safari را به‌عنوان پیش‌فرض تنظیم کرده‌اند موظف خواهد کرد ابتدا کل فهرست مرورگرهای پیش‌فرض را مرور کرده و یکی را انتخاب کنند. همچنین توضیحات اپ استور در صفحه مرورگر انتخاب شده نمایش داده می‌شود. علاوه بر این، توسعه دهندگان مرورگرها به داده‌های بیشتری در مورد عملکرد صفحه انتخابی دسترسی خواهند داشت.

در حال حاضر اپل به کاربران اتحادیه اروپا این امکان را فراهم کرده است برنامه پیش فرض مرورگر و ایمیل را تغییر دهند. این شرکت همچنین پای آیفون را به بازارهای برنامه‎‌های شخص ثالث باز کرده است به طوری که هفته گذشته فروشگاه Epic Games روی این پلتفرم افتتاح شد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید