شیائومی یک خودرو شاسی بلند معرفی می‌کند - تکفارس 
شیائومی یک خودرو شاسی بلند معرفی می‌کند - تکفارس 

شیائومی یک خودرو شاسی بلند معرفی می‌کند

افشین نوری
۲ شهریور ۱۴۰۳ - 09:27
شیائومی یک خودرو شاسی بلند معرفی می‌کند - تکفارس 

به نظر می‌رسد شیائومی خود را برای معرفی یک خودرو شاسی بلند آماده می‌کند. نمونه‌های آزمایشی این خودرو اخیرا در چین رویت شده است.

شیائومی چند ماه پیش اولین خودرو برقی خود را با نام SU7 عرضه کرد و اکنون می‌خواهد یک شاسی بلند روانه بازار کند.

این خودرو ظاهرا با کد رمزی MX11 در حال توسعه است و از نظر ظاهری شبیه به شیائومی SU7 خواهد بود، اما ارتفاع و ابعاد بزرگتری خواهد داشت.

در حالیکه شایعات قبلی به معرفی این خودرو در سال ۲۰۲۵ اشاره داشتند حالا به نظر می‌رسد که شیائومی قصد دارد این خودرو را زودتر معرفی کند.

هنوز مشخص نیست که این خودرو از نوع الکتریکی خواهد بود یا هیبریدی، اما انتظار می‌رود ترکیبی از موتور برقی و بنزینی باشد.

شیائومی که توانسته موفقیت چشمگیری در بخش موبایل به دست بیاورد حالا به دنبال تسخیر بازار خودروهای برقی است.

تنها چند هفته پس از عرضه خودرو خودرو SU7 در بازار چین، تعداد سفارشات این خودرو فراتر از حد انتظار بود. بنیانگذار شیائومی این فروش چشمگیر را به اعتماد مصرف کننده و قدرت برند شیائومی نسبت داد.

خودرو SU7 شیائومی در سه نسخه معرفی شده است: مدل استاندارد این خودرو با قیمت ۲۷,۸۰۰ یورو، نسخه پرو با قیمت ۳۱,۶۰۰ یورو و مدل پیشرفته مکس که با قیمت ۳۸,۶۰۰ یورو قابل سفارش است. همچنین تعداد محدودی نسخه Founders Edition در ابتدا برای کسانی که سرعت تحویل خودرو را به گزینه‌های سفارشی‌سازی آن ترجیح می‌دهند، قابل سفارش بود.

شیائومی قصد دارد در سال‌های آینده به یکی از پنج خودروساز برتر دنیا تبدیل شود. لی جون مدیرعامل شیائومی در یک مصاحبه گفته است که هدف این شرکت ان است که در طول بیست سال آینده تبدیل به یکی از پنج شرکت برتر خودروساز الکتریکی دنیا شود.

این هدف هرچند رویاپردازانه به نظر می‌رسد اما به توجه به امکانات شیائومی قابل دستیابی است. به گفته جون، شیائومی حدود ۶ الی ۷ سال از رقابت خودرو در چین عقب است و این شرکت امیدوار است این عقب‌ماندگی را جبران کند. 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید