شایعه: گلکسی S24 FE نسخه اسنپدراگون نخواهد داشت - تکفارس 
شایعه: گلکسی S24 FE نسخه اسنپدراگون نخواهد داشت - تکفارس 

شایعه: گلکسی S24 FE نسخه اسنپدراگون نخواهد داشت

افشین نوری
۱ شهریور ۱۴۰۳ - 17:29
دوربین گلکسی S24 FE سامسونگ

طبق یک شایعه جدید، گلکسی S24 FE سامسونگ نسخه اسنپدراگون نخواهد داشت و فقط با تراشه اگزینوس عرضه خواهد شد.

بر اساس این شایعه، گلکسی S24 FE در همه کشورها مجهز به تراشه اگزینوس ۲۴۰۰e خواهد بود و حتی در آمریکا نیز با این تراشه عرضه خواهد شد.

تراشه اگزینوس ۲۴۰۰e از نظر مشخصات شبیه به تراشه اگزینوس ۲۴۰۰ خواهد بود و فقط سرعت کلاک هسته اصلی آن از ۳.۲ به ۳.۱۱ گیگاهرتز کاهش خواهد یافت.

 گلکسی S24 FE احتمالا دارای نمایشگر ۶.۷ اینچی OLED با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و حداکثر روشنایی ۱۹۰۰ نیت خواهد بود.

این گوشی در پنل پشتی خود یک دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، یک دوربین فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی و یک دوربین تله‌فوتو ۸ مگاپیکسلی خواهد داشت و دوربین سلفی آن ۱۰ مگاپیکسلی خواهد بود.

انتظار می‌رود گلکسی S24 FE با ۱۲ گیگابایت رم و ۲۵۶/۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی عرضه شود. این گوشی اخیرا با شماره مدل SM-S721B و ۸ گیگابایت رم و سیستم عامل اندروید ۱۴ در گیک‌بنچ ظاهر شده است.

گلکسی S24 FE در تست‌های تک هسته‌ای و چندهسته‌ای گیک‌بنچ به‌ترتیب امتیازهای ۲۰۴۷ و ۶۲۸۹ را دریافت کرده است.

اگزینوس ۲۴۰۰ در مقایسه با اگزینوس ۲۲۰۰ عملکرد بهتر و بهینه‌تری ارائه می‌دهد و قبلا در سری گلکسی S24 نیز استفاده شده است.

اگزینوس ۲۴۰۰ حدود ۱.۷ برابر عملکرد سریع‌تر پردازشی و ۱۴.۷ برابر عملکرد بهتر هوش مصنوعی نسبت به اگزینوس ۲۲۰۰ دارد. پردازنده گرافیکی Xclipse 940 اگزینوس ۲۴۰۰ بر پایه معماری AMD RDNA 3 ساخته شده و پشتیبانی از رهگیری پرتو و رندرنینگ را بهبود می‌بخشد.

سال گذشته میلادی، گوشی گلکسی S23 FE در دو مدل با تراشه اگزینوس ۲۲۰۰ و اسنپدراگون ۸ نسل ۱ عرضه شد، اما ظاهرا گلکسی S24 FE فقط با تراشه اگزینوس به دست مشتریان خواهد رسید و هیچ نسخه اسنپدراگون نخواهد داشت.

اگزینوس ۲۴۰۰ سامسونگ دارای یک هسته اصلی Cortex-X4 با فرکانس ۳.۲ گیگاهرتز، دو هسته Cortex-A720 با سرعت ۲.۹ گیگاهرتز، سه هسته Cortex-A720 با سرعت ۲.۶ گیگاهرتز و چهار هسته کارآمد Cortex-A520 با فرکانس ۲ گیگاهرتز است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید