این باگ جدید آیفون می‌تواند گوشی شما را از کار بیندازد - تکفارس 
این باگ جدید آیفون می‌تواند گوشی شما را از کار بیندازد - تکفارس 

این باگ جدید آیفون می‌تواند گوشی شما را از کار بیندازد

امین باقری
۱ شهریور ۱۴۰۳ - 14:26
باگ جدید آیفون

روز چهارشنبه، یک محقق امنیتی کشف کرد که تایپ کردن کاراکترهای “”:: می‌تواند باعث شود که رابط کاربری گوشی اپل، به نام Springboard، از کار بیفتد.

وبگاه خبری TechCrunch تأیید کرد که وقتی این کاراکترها را در نوار جستجو در برنامه تنظیمات یا نوار جستجوی کتابخانه اپلیکیشن‌ها تایپ کنید، واقعا باعث ایجاد اختلال در Springboard می‌شوند.

همان‌طور که اشاره شد، تنها نیاز به تایپ کردن “”:: به همراه هر کاراکتر دیگری است. فعال کردن این باگ باعث می‌شود که Springboard به‌طور موقت از کار بیفتد و سپس دوباره به صفحه قفل شما بازگردد. در آزمایش‌های دیگر، این باگ صفحه را برای یک لحظه به رنگ سیاه درمی‌آورد.

اپل در پاسخ به این موضوع اظهار نظری نکرد. محققان به TechCrunch گفتند که به نظر نمی‌رسد این باگ یک مسئله امنیتی باشد.

رایان استورتز، یک محقق امنیتی iOS که این باگ را تحلیل کرده، گفت: “این یک باگ امنیتی نیست.” پاتریک واردل، که او نیز در زمینه iOS تحقیق می‌کند و شرکت امنیتی DoubleYou را تأسیس کرده، موافق است.

هنوز شواهدی وجود ندارد که نشان دهد برخلاف یک باگ در سال ۲۰۲۰ که باعث می‌شد اپلیکیشن توییتر هر کاربری که توییتی با مجموعه خاصی از کاراکترها را مشاهده می‌کرد، از کار بیفتد، کسی غیر از کاربران iOS با تایپ دستی این کاراکترها بتواند این باگ را فعال کند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید