نام‌های کاربری واتساپ رمزگذاری می‌شوند - تکفارس
نام‌های کاربری واتساپ رمزگذاری می‌شوند - تکفارس

نام‌های کاربری واتساپ رمزگذاری می‌شوند

امین باقری
۳۱ مرداد ۱۴۰۳ - 14:34
رمزگذاری نام‌های کاربری واتساپ

واتساپ مدتی است که تلاش می‌کند پشتیبانی از نام‌های کاربری را افزایش دهد و در حالی که هنوز برای عموم منتشر نشده است، اکنون این سرویس یک قابلیت جالب را دریافت کرده است.

در آخرین نسخه بتا واتساپ برای اندروید (۲.۲۴.۱۸.۲)، می‌توانید یک رمز (PIN) برای نام کاربری خود تنظیم کنید، به طوری که افرادی که قبلا با آن‌ها تعامل نداشته‌اید، نمی‌توانند تنها با دانستن نام کاربری‌تان، به شما پیام بدهند.

نام‌های کاربری واتساپ رمزگذاری می‌شوند - تکفارس

این قابلیت بسیار مفید به نظر می‌رسد و احتمالا به کاهش اسپم‌ها (که این روزها یک مشکل بزرگ در واتساپ است) کمک خواهد کرد. بنابراین اگر کسی که قبلا با او در واتساپ تعامل نداشته‌اید بخواهد به شما پیام بدهد، او نه تنها باید نام کاربری شما را بداند بلکه باید رمز شما را هم وارد کند (که باید حداقل چهار رقم باشد).

از سوی دیگر، مکالمات با افرادی که قبلا با آن‌ها در ارتباط بوده‌اید، به همان شکل قبلی ادامه خواهد یافت، حتی پس از اینکه این قابلیت برای همه اجرا شود.

متأسفانه، هنوز مشخص نیست که قابلیت نام کاربری یا پشتیبانی از رمز چه زمانی از حالت بتا خارج خواهند شد، اما با توجه به زمان توسعه معمول واتساپ، تعجبی نیست اگر این قابلیت‌ها تا سال دیگر به صورت عمومی در دسترس قرار نگیرند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید