اشتراک‌گذاری بی‌سیم اندروید و ویندوز با Phone Link - تکفارس
اشتراک‌گذاری بی‌سیم اندروید و ویندوز با Phone Link - تکفارس

مایکروسافت قابلیتی شبیه به AirDrop اپل معرفی می‌کند

امین باقری
۲۸ مرداد ۱۴۰۳ - 15:18
مایکروسافت قابلیتی شبیه به AirDrop اپل

مایکروسافت در حال را‌ه‌اندازی قابلیتی برای اپلیکیشن Phone Link است که شبیه به AirDrop اپل، امکان اشتراک‌گذاری بی‌سیم داده‌ها بین دستگاه‌های اندرویدی و ویندوز را فراهم می‌کند.

کاربران اپل از سال ۲۰۱۱ قادر به تبادل بی‌سیم داده‌ها بین آیفون و آی‌مک یا مک‌بوک خود بوده‌اند. با قابلیت Nearby Share گوگل، که بعدا با قابلیت Quick Share سامسونگ ترکیب شد و اکنون در گوشی‌های اندرویدی ادغام شده است، این گزینه برای کاربران اندروید نیز برای مدتی در دسترس بوده است. اکنون مایکروسافت نیز قابلیت جدیدی را معرفی کرده است تا تبادل داده‌ها بین دستگاه‌های اندرویدی و کامپیوترهای ویندوز را تسهیل کند.

این قابلیت جدید از طریق اپلیکیشن Phone Link در دسترس است که پیش از این نیز امکان اتصال بدون اختلال بین گوشی‌های هوشمند اندرویدی و کامپیوترهای ویندوز را فراهم کرده بود. قبلا کاربران می‌توانستند اعلان‌های اندروید را روی کامپیوتر خود مشاهده کنند، از اپلیکیشن‌ها استفاده کنند یا تماس بگیرند. اکنون امکان تبادل فایل‌ها، عکس‌ها، لینک‌ها و متون بین دستگاه‌ها با کشیدن و رها کردن نیز فراهم شده است.

در حال حاضر، این قابلیت مشابه AirDrop فقط برای کاربران عضو کانال Release Preview برنامه Windows Insider در دسترس است؛ کانالی که به‌روزرسانی‌های تقریبا کامل‌شده را قبل از انتشار رسمی آزمایش می‌کند. هنوز مشخص نیست که این قابلیت جدید Phone Link چه زمانی برای همه کاربران در دسترس قرار خواهد گرفت. با این حال، با توجه به اینکه آزمایشات نهایی در حال انجام است، انتظار می‌رود به‌زودی برای همه کاربران منتشر شود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید