مایکروسافت محدودیت حجم پارتیشن FAT32 را در ویندوز ۱۱ حذف کرد - تکفارس 
مایکروسافت محدودیت حجم پارتیشن FAT32 را در ویندوز ۱۱ حذف کرد - تکفارس 

مایکروسافت محدودیت حجم پارتیشن FAT32 را در ویندوز ۱۱ حذف کرد

محمدامین حیدری
۲۸ مرداد ۱۴۰۳ - 12:19
محدودیت حجم پارتیشن FAT32

مایکروسافت پس از ۳۰ سال، محدودیت ۳۲ گیگابایتی برای حجم پارتیشن FAT32 در ویندوز ۱۱ را حدف کرده و آن را به ۲ ترابایت افزایش داده است.

البته این تغییر برای فرمت دیسک‌ها از طریق خط فرمان ویندوز اعمال شده است و درصورتی که بخواهید با استفاده از رابط گرافیکی دیسک‌های خود را فرمت کنید، همچنان با محدودیت مواجه خواهید شد. گفتنی است که محدودیت حجم ۳۲ گیگابایتی پارتیشن FAT32 بیش از ۳۰ پیش به همراه ویندوز ۹۵ معرفی شد و تاکنون به دلیل نگرانی مایکروسافت درباره ضعیف بودن کلاستر تغییر نکرده است.

کاربران اکنون می‌توانند پارتیشن‌های FAT32 با حجم حداکثر ۲ ترابایت را بدون استفاده از ابزارهای شخص ثالث ایجاد کنند؛ با این حال، فایل‌های جداگانه FAT32 همچنان دارای محدودیت حجم ۴ گیگابایتی هستند. اگرچه کاربران امروزه از FAT32 در مقایسه با exFAT کمتر استفاده می‌کنند، اما همچنان در برخی دستگاه‌های قدیمی که به درایوهای USB یا کارت‌های SD فرمت شده با FAT32 نیاز دارند، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

می‌توان انتظار داشت که مایکروسافت در نسخه‌های بعدی ویندوز ۱۱ رابط گرافیکی فرمت دیسک‌ها را برای پشتیبانی از اندازه‌های جدید پارتیشن به‌روز کند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید