ویدیوی اختصاصی: بررسی گلکسی زد فولد ۶ سامسونگ - تکفارس 
ویدیوی اختصاصی: بررسی گلکسی زد فولد ۶ سامسونگ - تکفارس 

ویدیوی اختصاصی: بررسی گلکسی زد فولد ۶ سامسونگ

افشین نوری
۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - 18:42
سامسونگ گوشی گلکسی زد فولد ۶ را به‌تازگی به عنوان جدیدترین گوشی تاشو خود معرفی کرده است. در این ویدیو قصد داریم نگاهی به طراحی و مشخصات آن بیندازیم.

سامسونگ گوشی گلکسی زد فولد ۶ را به‌تازگی به عنوان جدیدترین گوشی تاشو خود معرفی کرده است. در این ویدیو قصد داریم نگاهی به طراحی و مشخصات آن بیندازیم تا دید بهتری نسبت به آن پیدا کنیم. پس با ما همراه باشید.

طراحی

گلکسی زد فولد ۶ از نظر طراحی نسبت به مدل قبلی‌ خود تغییراتی پیدا کرده است. این گوشی برخلاف مدل قبلی دارای لبه‌های تخت و بدون انحناست. همچنین وزن و ضخامت آن کاهش یافته است، بطوریکه وزن آن حدود ۲۳۹ گرم است که نسبت به وزن ۲۵۳ گرمی گلکسی زد فولد ۵ سبک‌تر شده است. همچنین ضخامت گوشی در حالت بسته ۱۲.۱ میلی‌متر است، در حالیکه ضخامت گلکسی زد فولد ۵ در حالت بسته ۱۳.۴ میلی‌متر بود.

قاب پشتی فولد ۶ از جنس شیشه‌ است که با گوریلا گلس ویکتوس ۲ محافظت می‌شود. فریم گوشی هم از جنس آلومینیوم است که در برابر خط و خش مقاوم است. اندازه پنل جلویی گلکسی زد فولد ۶ کمی بزرگتر شده و حاشیه‌های اطراف آن بسیار ناچیز است.

در سمت راست فولد ۶، دکمه‌های پاور، تنظیم صدا و شیار سیم کارت وجود دارند و در لبه پایینی گوشی شاهد درگاه USB-C، میکروفون و اسپیکر هستیم و در لبه بالایی آن میکروفون و اسپیکر دوم وجود دارند.
گلکسی زد فولد ۶ از استاندارد IP48 پشتیبانی می‌کند و در برابر نفوذ آب و ذرات گردوغبار مقاوم است.

نمایشگر

گلکسی زد فولد ۶ دارای نمایشگر داخلی ۷.۶ اینچی امولد با وضوح ۱۸۵۶ × ۲۱۶۰ پیکسل، نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و حداکثر روشنایی ۲۶۰۰ نیت است، در حالیکه نمایشگر خارجی یک پنل ۶.۳ اینچی با وضوح ۹۶۸ × ۲۳۷۶ پیکسل، نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و همان روشنایی نمایشگر اصلی است. در مجموع هر دو نمایشگر از نظر کیفیت، در سطح مطلوبی قرار دارند و می‌توانند رضایت کاربران را جلب کنند.

دوربین

گلکسی زد فولد ۶ در پنل پشتی خود یک دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، یک دوربین فوق‌عریض ۱۲ مگاپیکسلی و یک دوربین تله فوتو ۱۰ مگاپیکسلی دارد. دو دوربین سلفی ۱۰ و ۴ مگاپیکسلی نیز روی آن وجود دارد.

دوربین اصلی این گوشی در نور روز عملکرد بسیار خوبی دارد و دارای حالت‌های مختلف عکاسی مثل عکاسی در شب و عکاسی پرتره است. این دوربین دارای لرزشگیر اپتیکال و فوکوس خودکار است و قابلیت فیلمبرداری ۸K دارد.

دوربین فوق ‌عریض گلکسی زد فولد ۶ نیز در روشنایی روز کیفیت مطلوبی ارائه می دهد و در شب هم عکس‌های قابل‌قبولی می‌گیرد. دوربین تله فوتو هم می‌تواند عکس‌هایی با جزئیات خوب ثبت کند و دارای زوم ۳ برابری، لرزشگیر اپتیکال و فوکوس خودکار است. با این حال، کیفیت عکس‌های شب این دوربین در حد معمولی است.
دوربین سلفی ۱۰ مگاپیکسلی که بالای نمایشگر کوچکتر گلکسی زد فولد ۶ قرار دارد عملکرد قابل قبولی ارائه می دهد و می‌تواند فیلم‌هایی با کیفیت ۴K ضبط کند. دوربین سلفی ۴ مگاپیکسلی در زیر نمایشگر بزرگتر قرار دارد و البته نمی توان انتظار زیادی از آن داشت. نکته مهمتر این است که شما با استفاده از دوربین های اصلی هم می توانید عکس‌های سلفی بگیرید که مسلما کیفیتی بهتری خواهند داشت.

در مجموع گلکسی زد فولد ۶ دوربین‌های خوبی دارد و قابلیت‌های جذابی در این بخش ارائه می‌دهد.

سخت‌افزار

گلکسی زد فولد ۶ مجهز به تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ است که پردازنده پرچمدار کوالکام در سال ۲۰۲۴ محسوب می‌شود. این تراشه یک پردازنده ۴ نانومتری با ۸ هسته پردازشی‌ است و عملکرد بسیار خوبی در انجام کارهای متوسط تا سنگین ارائه می‌دهد. بنابراین همه کاربران از جمله گیمرها و حرفه‌ای‌ها می‌توانند از کار کردن با آن لذت ببرند. گلکسی زد فولد ۶ در سه نسخه ۱۲ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی، ۱۲ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه و ۱۲ گیگابایت رم و ۱ ترابایت حافظه عرضه می‌شود.

باتری

گلکسی زد فولد ۶ دارای یک باتری ۴۴۰۰ میلی آمپرساعتی است که نسبت به مدل قبلی تغییری نکرده است و از شارژ سریع ۲۵ وات پشتیبانی می‌کند. این باتری برای استفاده‌های معمولی می‌تواند تا یک روز دوام بیاورد. اما متاسفانه شارژر ۲۵ واتی در جعبه آن وجود ندارد و باید جداگانه آن را تهیه کنید. همچنین شارژ کامل باتری چیزی حدود ۱۰۰ دقیقه طول می‌کشد که نسبتا طولانی است.

نرم افزار

در بخش نرم‌افزار شاهد اجرای اندروید ۱۴ و رابط کاربری One UI 6.1.1 روی گلکسی زد فولد ۶ هستیم. سامسونگ تا ۷ سال آپدیت‌های نرم‌افزاری را برای این گوشی ارائه خواهد کرد و کاربران به قابلیت‌های نرم افزاری و ویژگی‌های هوش مصنوعی مختلفی دسترسی خواهند داشت که می‌تواند کار کردن با گوشی تاشو زد فولد ۶ را جذاب‌تر و لذت بخش‌تر کند.

نتیجه گیری

گلکسی زد فولد ۶ ارتقاهای خوبی نسبت به مدل قبلی خود پیدا کرده است که از آن جمله می‌توان به تراشه قدرتمندتر، طراحی به‌روزتر و ضخامت و وزن کمتر اشاره کرد. این گوشی در بخش دوربین‌ و پشتیبانی نرم‌افزاری نیز عملکرد خوبی دارد. با این حال، گوشی‌های تاشو دیگری در بازار وجود دارند که مشخصات خوبی با قیمت ارزان‌تر ارائه می‌دهند و اگر می‌خواهید یک گوشی تاشو جدید بخرید پیشنهاد می‌کنیم که حتما آن‌ها را نیز بررسی کنید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید