دستمال میکروفایبر چیست و چه تفاوتی با دستمال جادویی دارد؟ - تکفارس 
دستمال میکروفایبر چیست و چه تفاوتی با دستمال جادویی دارد؟ - تکفارس 

دستمال میکروفایبر چیست و چه تفاوتی با دستمال جادویی دارد؟

تکفارس
۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - 06:52
دستمال میکروفایبر چیست

دستمال میکروفایبر نوعی دستمال پارچه‌ای تشکیل شده از الیاف میکروسکوپی پلی استر، پلی آمید و پلی‌اکریلیک است که می‌تواند آلودگی‌ها را به بهترین شکل از روی سطوح مختلف از بین ببرد. از این رو دستمال میکروفایبر به منظور تمیز کردن انواع سطوح مثل پلاستیک، شیشه، سطوح فلزی، ظروف استیل، سطوح چوبی، سرویس بهداشتی، آینه، گرانیت، سنگ و… مورد استفاده قرار می‌گیرد. حال با توجه به کاربردهای فراوان دستمال میکروفایبر، ما این مقاله را به معرفی و کاربرد آن اختصاص داده و سعی کردیم نکات و دانستنی های لازم در مورد آن را بیان کنیم و همچنین به تفاوت آن با دستمال حوله ای میکروفایبر و دستمال جادویی نیز بپردازیم.

کاربرد انواع دستمال میکروفایبر، دستمال حوله ای خودرو و دستمال جادویی

در کنار کاربردهای ذکر شده در پاراگراف قبل برای دستمال میکروفایبر، باید اشاره کنیم که این محصول در حوزه نظافت خودرو نیز به وفور استفاده می‌شود. چرا که می‌توان با استفاده از آن سطوح داخلی و خارجی خودروها را به خوبی پاکسازی کرد بدون اینکه نگران ایجاد لک بر روی این سطوح بود.

از آنجا که دستمال‌های میکروفایبر در حوزه نظافت خودرو کاربرد زیادی دارند، این محصول با نام دستمال میکروفایبر ماشین نیز در بازار شناخته می‌شوند. دستمال میکرفایبر ماشین نه تنها به تمیزی بسیار با کیفیت سطح خودرو کمک می‌کند، بلکه از ایجاد خط و خش و آسیب به بدنه‌ی اتومبیل جلوگیری می‌کند. دستمال‌های میکروفایبر ماشین را می‌توانید هم به تنهایی برای تمیز کردن گرد و خاک و کثیفی قسمت های مختلف خودرو مورد استفاده قرار دهید و هم همراه با مواد شوینده به منظور تمیزی کامل آلودگی ها به کار ببرید.

کاربرد دستمال میکروفایبر حوله ای

در مورد کاربرد دستمال میکروفایبر حوله ای باید گفت که می توان بدنه خودرو را با اسفنج و شامپو ماشین شستشو داد و پس از آبکشی از دستمال میکروفایبر حوله ای یا دستمال حوله‌ای میکروفایبر برای خشک کردن استفاده کرد. دستمال‌های حوله‌ای میکروفایبر که برای خشک کردن بدنه خودرو مورد استفاده قرار می گیرند، توانایی بالایی در جذب آب دارند که همین امر باعث خشک شدن سریع و کامل بدنه خودرو می‌شود. در نهایت این خشک کردن با حوله درخشندگی بدنه را به همراه خواهد داشت. همچنین این دستمال ها معمولا دور دوخت ندارند که همین عدم دور دوخت در کنار بافت نرم آن جلوی ایجاد خط و خش بر روی بدنه را می گیرد و هیچ ردی هنگام خشک کردن ایجاد نمی کند.

دستمال میکروفایبر حوله ای

کاربرد دستمال میکروفایبر برای نظافت کابین خودرو

در کاربرد دیگر دستمال‌های میکروفایبر می توان به استفاده آن برای تمیز کردن داشبوردها و صندلی‌های داخل خودرو اشاره کرد. این دستمال‌ها می‌توانند گرد و غبار، کثیفی، گل و لای و لکه‌های چربی را به طور موثرتری از روی این نوع سطوح نیز پاک کنند. این نوع دستمال های میکروفایبر که برای تمیز کردن کابین داخل خودرو به کار برده می شود، معمولا ابعاد کوچک تری دارد و ظریف تر هستند.

از آنجا که دستمال میکروفایبر از الیاف میکروسکوپی پلی استر و پلی آمید تشکیل شده است، هنگام تمیز کردن آسیبی حتی به سطوح حساس وارد نمی‌کنند. بنابراین شما به راحتی و بدون نگرانی می‌توانید از این دستمال‌ها برای پاک کردن سطوحی مثل صفحه نمایش یا پخش سیستم صوتی خودرویتان استفاده کنید.

دستمال میکروفایبر کابین داخل خودرو

کاربرد دستمال میکروفایبر برای دیتیلینگ خودرو

کاربرد دستمال میکروفایبر در صنعت خودرو فقط به نظافت و تمیزی آن محدود نمی‌شود، بلکه برای کارهای زیبایی و دیتیلینگ نیز کاربرد بسیاری دارد. به طور مثال بعد از اتمام کار پولیش بدنه، به منظور پاک کردن باقی مانده مواد پولیش مورد استفاده قرار می‌گیرد که این کار باعث می‌شود هیچ نوع مواد اضافه‌ای بر روی سطح خودرو باقی نماند و در عین حال یک درخشندگی و تمیزی نهایی را ایجاد می‌کند.

دستمال جادویی

کاربرد دستمال جادویی

در کنار دستمال های میکروفایبر و دستمال های حوله ای بهتر است که یک نیم نگاهی هم به دستمال جادویی داشته باشیم و در مورد تفاوت آن صحبت کنیم. دستمال جادویی نیز در حقیقت در دسته دستمال های میکروفایبر قرار می گیرد اما از نظر ظاهری با دستمال میکروفایبر کمی تفاوت دارند و نرم و ظریف تر هستند. این دستمال ها از الیاف میکروفایبر نانو تشکیل شده است که قدرت پاک کنندگی بالایی و بیشتر از دیگر دستمال های میکروفایبر دارد و بدون استفاده از هیچ مواد شوینده ای می تواند حتی آلودگی های شدید را نیز تمیز کند.

نکات مهم در خرید دستمال میکروفایبر خودرو

تا اینجا با دستمال میکروفایبر و کاربردهای آن آشنا شدید، حالا وقت آن است که نکات مهم در خرید این محصول را نیز بدانید تا بتوانید بهترین انتخاب را با توجه به نیاز خود از این محصول انجام دهید. این نکات به شرح زیر است:

  1. الیاف میکروفایبر از جنس‌های مختلف مانند پلی‌استر، پلی‌آمید، و پلی‌اکریلیک ساخته می‌شوند، که هر کدوم مزایا و معایب خاص خود را دارد که به طور مثال دستمال میکروفایبر تشکیل شده از پلی استر قدرت پاک‌کنندگی بیشتری دارد اما از میزان نرمی پلی آمید برخوردار نیست. این نکته را باید هنگام خرید در نظر بگیرید و از فروشنده سوال کنید، که با توجه به نیاز خود دستمال میکروفایبر با قدرت پاک‌کنندگی بالا و یا دستمال میکروفایبر با لطافت زیاد را انتخاب نمایید.
  2. وزن الیاف میکروفایبر بر قدرت پاک‌کنندگی آن تأثیر می‌گذارد. هرچه وزن الیاف بیشتر باشد، قدرت پاک‌کنندگی نیز بیشتر می‌شود. ضریب سایشی الیاف میکروفایبر بر میزان آسیب احتمالی به سطوح تأثیر می‌گذارد. هرچه ضریب سایشی کمتر باشد، دستمال نرم‌تر و آسیب کمتری به سطوح وارد می‌کند.
  3. اندازه دستمال میکروفایبر نیز فاکتور دیگری در انتخاب و خرید این محصول می‌باشد که نباید از آن غافل شوید، چرا که این اندازه بر راحتی استفاده آن تاثیر گذار است. دستمال‌های کوچک‌تر برای پاک کردن سطوح کوچک مناسب بوده، در حالی که دستمال‌های بزرگ‌تر برای پاک کردن سطوح بزرگ‌تر مناسب‌تر هستند. هر چند که در بیشتر موارد دستمال‌های میکروفایبر ابعداد ۴۰ در۴۰ دارند و پرکاربردترین هستند.
  4. برند دستمال میکروفایبر نیز فاکتور مورد توجه در خرید این محصول است. توصیه می‌شود که انتخاب خود را از برندهای معتبرتر انجام دهید، چرا از کارایی موثرتر و دوام بیشتری برخوردار هستند. شما در مجموعه کارواکس، به عنوان تخصصی ترین مرکز دیتیلینگ خودرو و فروشگاه جامع محصولات و تجهیزات دیتیلینگ، می‌توانید انواع دستمال میکروفایبر با کیفیت از برندهای مطرح دنیا را تهیه کنید.

سخن پایانی

در این مقاله با دستمال میکروفایبر آشنا شدیم و اشاره کردیم که این دستمال‌ها از الیاف میکروسکوپی مختلفی مثل پلی‌استر، پلی‌آمید، و پلی‌اکریلیک تشکیل شده است که از مزایایی مثل پاک‌کنندگی زیاد، جذب بالای آب و چربی، عدم ایجاد خط و خش، عدم ایجاد الکتریسیته ساکن و دوام و ماندگاری طولانی مدت برخوردار هستند. همچنین در مورد کاربردهای انواع دستمال میکروفایبر، دستمال حوله ای و دستمال جادویی صحبت کردیم و در نهایت نیز به نکات مهمی که باید در خرید دستمال میکروفایبر در در نظر بگیرید اشاره کردیم.

آدرس مجموعه کارواکس: کرج- عظیمیه- بلوار امام رضا- نبش شاهد ۱

شماره تماس: ۳۲۵۵۸۷۰۰-۰۲۶ و ۳۲۵۶۸۷۰۰- ۰۲۶

شماره همراه و شبکه های اجتماعی: ۰۹۹۲۱۰۰۳۹۶۹

آدرس وب سایت: https://carwax.ir

اینستاگرام: https://www.instagram.com/carwax.ir

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید