مدل جدید هوش مصنوعی Grok با قابلیت تولید تصویر منتشر شد - تکفارس 
مدل جدید هوش مصنوعی Grok با قابلیت تولید تصویر منتشر شد - تکفارس 

مدل جدید هوش مصنوعی Grok با قابلیت تولید تصویر منتشر شد

فرزاد اسرافیلی
۲۵ مرداد ۱۴۰۳ - 14:57
هوش مصنوعی Grok با قابلیت تولید تصویر

استارتاپ xAI با معرفی مدل‌‌ جدید Grok قابلیت تولید تصویر را به این هوش مصنوعی اضافه کرده است.

در حال حاضر اکثر برندهای بزرگ فناوری مدل هوش مصنوعی خود را دارد و تعدادی از آنها  قادر به تولید تصاویر است. استارتاپ xAI ایلان ماسک از این قافله عقب مانده بود و اکنون  این شرکت یک قدم به جلو برداشته است و مدل جدید Grok قادر به تولید تصویر است.

لازم به ذکر است وبسایت X.com می‌تواند داده‌های پست‌های کاربران را برای آموزش Grok استخراج کند. این قابلیت قطعا بسیار آزار دهنده است، اما گزینه‌ای برای غیرفعال کردن آن وجود دارد. نکته اساسی این است که به دلایلی کاربران هنگام استفاده از نسخه اپلیکیشن گوشی نمی‌توانند آن را غیرفعال کنند. بنابراین، باید از وب سایت استفاده کنند.

تصاویر تولید شده توسط هوش مصنوعی برای اکثر کاربران مقدمه‌ای برای هوش مصنوعی مولد محسوب می‌شد. این فناوری ثابت کرده است که بسیار کاربردی و در عین حال بسیار خطرناک است. اکنون ابزارهایی مانند Stable Diffusion، DALL-E، Gemini و بسیاری دیگر ویژگی تولید تصاویر را دارا هستند و همین کافی بود xAI دست بجنبد و هوش مصنوعی خود را وارد این لیست کند.

هوش مصنوعی Grok با قابلیت تولید تصویر

اکنون آن روز فرا رسیده است. تنها کاربران کاربر +X Premium می‌توانند به ویژگی تولید تصویر Grok دسترسی داشته باشند. هزینه ماهانه عضویت در +X Premium حدود ۱۶ دلار است و در صورت ثبت نام از طریق اپلیکیشن، ۲۲ دلار می‌باشد. همچنین با عضویت در این سرویس کاربران دیگر شاهد تبلیغات در این پلتفرم نخواهند بود.

xAI به تازگی از مدل‌های جدید Grok-2 و Grok-2 Mini رونمایی کرده است. این شرکت، Grok-2 را دستیار هوش مصنوعی با قابلیت‌های پیشرفته در درک متن و بینایی می‌داند که اطلاعات بلادرنگ را از پلتفرم X یکپارچه‌سازی می‌کند. کاربران از طریق تب Grok در برنامه ایکس می‌توانند از این هوش مصنوعی بهره‌مند شوند.

تصاویر تولید شده توسط Grok همان چیزی است که کاربران انتظارش را داشتند. این تصاویر تا حدی واقع‌گرا هستند. برخی از آن‌ها بسیار خوب به نظر می‌رسند، اما هنوز هم برخی ویژگی‌های هوش مصنوعی از جمله حالت‌های نسبتاً کارتونی در آن‌ها قابل مشاهده است. کیفیت تصاویر تولید شده در طرح‌های بزرگ بهتر است اما همچنان شاهد مشکلات معمول هوش مصنوعی از قبیل وجود اشیاهای عجیب و تصادفی در محیط و متن های درهم شکسته و غیره هستیم.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید