دسترسی توسعه‌دهندگان به NFC گوشی‌های آیفون امکان‌پذیر می‌شود - تکفارس 
دسترسی توسعه‌دهندگان به NFC گوشی‌های آیفون امکان‌پذیر می‌شود - تکفارس 

دسترسی توسعه‌دهندگان به NFC گوشی‌های آیفون امکان‌پذیر می‌شود

محمدامین حیدری
۲۵ مرداد ۱۴۰۳ - 14:05
دسترسی به NFC آیفون

اپل اعلام کرده است که امکان دسترسی به NFC گوشی‌های آیفون برای آن دسته از توسعه‌دهندگان شخص ثالث که خارج از اروپا هستند، در آپدیت iOS 18.1 فراهم خواهد شد.

اتحادیه اروپا اخیرا این شرکت را مجبور کرده است تا به توسعه‌دهندگان شخص ثالث، اجازه استفاده از NFC آیفون برای ساخت اپلیکیشن‌های بانکی را بدهد. با این حال، اپل افزوده است که در ابتدا توسعه‌دهندگان اروپایی و کشورهای استرالیا، برزیل، کانادا، ژاپن، نیوزلند، انگلستان و آمریکا می‌توانند به NFC گوشی‌های آیفون دسترسی داشته باشند.

علاوه‌بر این، استفاده از NFC گوشی‌های آیفون رایگان نخواهد بود؛ این بدان معناست که توسعه‌دهندگان باید هزینه‌ای را برای انجام این کار پرداخت کنند. بدین ترتیب هرکسی نمی‌تواند در کشورهای نام‌برده اپلیکیشن سازگار با NFC را توسعه دهد زیرا حفظ حریم خصوصی و امنیت کاربران برای اپل بسیار مهم است.

توسعه دهندگان برای دسترسی به NFC باید با این شرکت یک قرارداد تجاری منعقد کنند؛ سپس حق استفاده از NFC و Secure Element را درخواست کنند و هزینه‌های مربوطه را بپردازند. بدین ترتیب، دسترسی به NFC در گوشی‌های آیفون نسبت به گذشته آسان‌تر خواهد شد اما سیستم‌عامل اندروید همچنان در این زمینه بهتر است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید