گوشی‌های سری پیکسل ۹ به حسگر اثر انگشت اولتراسونیک مجهز هستند - تکفارس 
گوشی‌های سری پیکسل ۹ به حسگر اثر انگشت اولتراسونیک مجهز هستند - تکفارس 

گوشی‌های سری پیکسل ۹ به حسگر اثر انگشت اولتراسونیک مجهز هستند

فرزاد اسرافیلی
۲۴ مرداد ۱۴۰۳ - 14:47
گوشی‌های سری پیکسل ۹ به حسگر اثر انگشت اولتراسونیک مجهز هستند - تکفارس 

بنا به اعلام گوگل گوشی‌های سری پیکسل ۹ که دیروز از آن‌ها رونمایی شد دارای حسگر اثر انگشت اولتراسونیک خواهند بود.

گوگل دیروز در رویداد خود از پیکسل ۹، پیکسل ۹ پرو و ​​پیکسل ۹ پرو ایکس ال رونمایی کرد که نسبت به مدل‌های ۲۰۲۳ پیشرفت چشمگیری داشته‌اند. از پیشرفت‌های مهم این سری می‌توان به حسگر اثرانگشت جدید و سریع اشاره کرد که در صفحه نمایش OLED تعبیه شده است. اگرچه حسگر اثرانگشت نوری سری پیکسل ۸ نسبت به نسل قبل‌تر خود عملکرد بهتری داشت، اما در برابر برندهای دیگر حرفی برای گفتن نداشت.

در مدل‌های نسل ۲۰۲۴، خبری از حسگرهای نوری نیست بلکه شاهد حسگر اثر انگشت ۳D Sonic Gen 2 ساخت کوالکام یا به عبارتی حسگر اولتراسونیک هستیم. این حسگر در مقایسه با حسگرهای نوری ۵۰ درصد سریع‌تر می‌باشد به طوریکه کوالکام آن را سریع‌ترین حسگر اثر انگشت اولتراسونیک در جهان می‌داند.

این حسگر قادر به تشخیص انگشتان خیس شما است و بدلیل مجهز بودن به فناوری ضد جعل می‌تواند عکس‌های تقلبی و قالب‌های جعلی انگشت شما را تشخیص و رد کند. اندازه این سنسور ۸ در ۸ میلیمتر است.

چهارمین گوشی جدید پیکسل ۹ که دیروز معرفی شد پیکسل ۹ پرو فولد نام دارد. این گوشی دارای حسگر اثر انگشت در کناره است و از سنسور خازنی سنتی بهره‌مند است. لازم به ذکر است گوشی‌های پیکسل ۹ و پیکسل ۹ پرو ایکس‌ال هفته آینده و پیکسل ۹ پرو در اوایل ماه سپتامبر روانه بازار خواهد شد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید