مرورگر Opera One با هوش مصنوعی Aria برای iOS منتشر شد + ویدیو - تکفارس 
مرورگر Opera One با هوش مصنوعی Aria برای iOS منتشر شد + ویدیو - تکفارس 

مرورگر Opera One با هوش مصنوعی Aria برای iOS منتشر شد + ویدیو

محمدامین حیدری
۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - 21:31
مرورگر Opera One برای iOS

مروگر Opera One پس از یکسال عرضه برای کامپیوترهای دسکتاپ، اکنون با قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی در دسترس کاربران پلتفرم iOS قرار گرفته است.

نسخه iOS مرورگر Opera One دارای طراحی مینیمال است که به‌طور هوشمند عناصر غیرضروری را پنهان می‌کند تا کاربران بتوانند بدون حواس‌پرتی تجربه بهتری از مرور کردن وب داشته باشند. برای مثال، درصورتی که از این مرورگر در حالت تمام صفحه استفاده کنید، نوار بالا و پایین برنامه پنهان خواهند شد.

نوار جستجو در نسخه iOS مرورگر اپرا وان در پایین صفحه قرار دارد و علاوه‌بر ارائه پیشنهادات مربوط به جستجو در زمان تایپ کردن، از دستیار هوش مصنوعی Aria نیز بهره می‌برد. همچنین نوار جستجو در این مرورگر را می‌توان با کشیدن انگشت به سمت پایین صفحه فعال کرد که مشابه قابلیت جستجوی اپلیکیشن‌ها در صفحه هوم آیفون از طریق Spotlight است.

البته کاربران می‌توانند تنظمیات مربوط به نوار جستجو که در پایین صفحه قرار دارد را تغییر دهند و از گزینه‌های دیگر مانند Standard Navigation یا Fast Action Button استفاده کنند. به ادعای اوپرا، هوش مصنوعی Aria می‌توانند در طیف وسیعی از امور مختلف همچون جستجوی وب و ساخت متن و تصاویر به کاربران کمک کند. علاوه‌بر این، درصورت فعال‌سازی ورودی صوتی مرورگر اپرا وان، این دستیار هوش مصنوعی به آن‌ها اجازه می‌دهد تا درخواست‌های خود را بدون تایپ کردن بیان کنند.

این ویژگی موجب می‌شود تا کاربران راحت‌تر با مرورگر در هنگام حرکت یا مواقعی که تمایلی به استفاده از گوشی با دست ندارند، کار کنند. دستیار مجازی Aria همچنین قادر به ساخت تصاویر با استفاده از مدل هوش مصنوعی Imagen2 گوگل است. از ویژگی‌های دیگر نسخه iOS مرورگر اپرا وان می‌توان به نمایش اخبار، نتایج مسابقات و غیره در صفحه اصلی و برخورداری از قابلیت مسدود کردن تبلیغات، سرویس VPN رایگان و تم‌های مختلف اشاره کرد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید