شرکت CrowdStrike جایزه «حماسی‌ترین شکست سال» را دریافت کرد - تکفارس 
شرکت CrowdStrike جایزه «حماسی‌ترین شکست سال» را دریافت کرد - تکفارس 

شرکت CrowdStrike جایزه «حماسی‌ترین شکست سال» را دریافت کرد

فرزاد اسرافیلی
۲۲ مرداد ۱۴۰۳ - 14:17
Crowdstrike جایزه حماسی‌ترین شکست سال

شرکت امنیت سایبری CrowdStrike پس از به‌روزرسانی معیوب نرم‌افزاری خود که باعث قطعی جهانی فناوری اطلاعات شد، جایزه «حماسی‌ترین شکست سال» را دریافت کرده است.

مایکل سنتوناس، رئیس شرکت فناوری Crowdstrike، جایزه حماسی‌ترین شکست سال را در مراسم سالانه Pwnie Awards 2024 دریافت کرد. Pwnie Awards مراسمی است که در آن دستاوردها و شکست‌های محققان امنیتی به تمسخر و جشن گرفته می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تک‌کرانچ، این رویداد در مورخ ۱۰ آگوست (۲۰ مرداد) در کنوانسیون هکرهای Def Con در لاس وگاس برگزار شد، و شرکت CrowdStrike یکی از بزرگترین غرفه‌ها را برای خود داشت.

سنتوناس درباره این اتفاق گفت:

قطعاً نمی‌توانم به این جایزه افتخار کنم، بلافاصله وقتی به تیمم گفتم این جایزه را دریافت خواهم کرد، آن‌ها شگفت‌زده شدند. ما اشتباه وحشتناکی کردیم و خود من چندین بار به این موضوع اشاره کرده‌ام. چه زمانی که کارهای را به خوبی پیش می‌برید و چه زمانی که اشتباهات وحشتناکی می‌کنید باید مسئولیت آن را برعهده بگیرید.

سنتوناس در ادامه گفت که قصد دارد جایزه را به مقرشان در شرکت برده و آن را در معرض دید کارکنان قرار دهد تا به یاد داشته باشند هدف آنها حفاظت از مردم است و نباید چنین اشتباهی تکرار شود.

لازم به یادآوری است که در تاریخ ۱۹ ژوئیه (۲۹ تیر)، حدود ۸.۵ میلیون رایانه شخصی دچار نقصی شدند که ناشی از به‌روزرسانی نرم‌افزار فالکون CrowdStrike بود. بر اثر این قطعی جهانی، بانک‌ها، خطوط هوایی و برنامه‌های تلویزیونی در بسیاری از کشورها دچار اختلال شدند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید