بلومبرگ: نسخه ارزان‌تر هدست ویژن پرو اپل سال آینده از راه می‌رسد - تکفارس 
بلومبرگ: نسخه ارزان‌تر هدست ویژن پرو اپل سال آینده از راه می‌رسد - تکفارس 

بلومبرگ: نسخه ارزان‌تر هدست ویژن پرو اپل سال آینده از راه می‌رسد

محمدامین حیدری
۲۲ مرداد ۱۴۰۳ - 15:53
نسخه ارزان‌تر هدست ویژن پرو اپل

طبق ادعای مارک گورمن از رسانه بلومبرگ، اپل در حال توسعه نسخه ارزان‌تر هدست ویژن پرو با قابلیت‌های کمتر است و تصمیم دارد آن را در اوایل سال میلادی آینده عرضه کند.

نسخه اصلی هدست ویژن پرو اپل در رویداد WWDC 2023 معرفی شد و سپس در اواخر سال میلادی جاری در دسترس خریداران قرار گرفت. اگرچه هدست واقعیت ترکیبی اپل به دلیل فناوری فوق‌العاده خود مورد تحسین قرار گرفت اما بیشتر مشتریان از قیمت ۳,۴۹۹ دلاری این محصول انتقاد کردند زیرا موجب می‌شد تا افراد کمتری بتوانند آن را خریداری کنند.

علاوه‌بر این، اپل پس از مدت طولانی هدست ویژن پرو را روانه بازارهای جهانی کرد که این اقدام سبب کاهش اشتیاق سایر کاربران برای استفاده از محصول نام‌برده شد. اکنون گزارش مارک گرومن از رسانه بلومبرگ نشان می‌دهد این شرکت در حال توسعه نسخه ارزان‌تر هدست واقعیت ترکیبی خود است که نام آن احتمالا اپل ویژن لایت خواهد بود.

او در ادامه مدعی شده است که اپل همچنین مشغول کار روی نسخه دوم هدست ویژن پرو است؛ با این حال، جزئیات زیادی درباره آن در دسترس نمی‌باشد. این شرکت به احتمال زیاد برای عرضه نسخه ارزان‌تر هدست خود با قیمت زیر ۱۵۰۰ دلار، آن را به گونه‌ای طراحی خواهد کرد که برخلاف نسخه اصلی ویژن پرو از قدرت محاسباتی گوشی آیفون استفاده کند.

ناگفته نماند که اپل همچنین تمایل دارد تا عینک‌های هوشمند بدون نمایشگر مانند عینک‌های متا و ری‌بن تولید کنید اما گزارش‌ها حاکی از آن هستند که این شرکت در زمینه توسعه عینک‌های واقعیت افزوده با چالش‌هایی مواجه است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید