بلومبرگ: آیفون SE 4 از هوش مصنوعی اپل پشتیبانی خواهد کرد - تکفارس 
بلومبرگ: آیفون SE 4 از هوش مصنوعی اپل پشتیبانی خواهد کرد - تکفارس 

بلومبرگ: آیفون SE 4 از هوش مصنوعی اپل پشتیبانی خواهد کرد

افشین نوری
۲۲ مرداد ۱۴۰۳ - 09:23
آیفون se4

اپل خود را برای معرفی آیفون SE 4 در سال آینده میلادی آماده می کند و حالا به نظر می‌رسد این گوشی مجهز به هوش مصنوعی اپل یا همان Apple Intelligence خواهد بود.

هوش مصنوعی Apple Intelligence به‌تازگی معرفی شده و در حال حاضر فقط روی گوشی‌های پرچمدار آیفون ۱۵ پرو و ۱۵ پرو مکس قابل دسترس است.

طبق اطلاعاتی که بلومبرگ فاش کرده است، آیفون SE 4 به عنوان نسل بعدی گوشی‌های اقتصادی اپل از Apple Intelligence پشتیبانی خواهد کرد.

اگر این خبر صحت داشته باشد انتظار می‌رود آیفون SE 4 برای اجرای قابلیت‌های هوش مصنوعی اپل دارای رم بیشتری (احتمالا ۸ گیگابایت) باشد.

این گوشی از نظر طراحی احتمالا شبیه به آیفون ۱۴ خواهد بود اما دارای تراشه قدرتمند و مشخصات به‌روزتری خواهد بود.

طبق اطلاعاتی که اخیرا یک کاربر با نام کاربری Unknownz21 فاش کرده است نسل بعدی سری آیفون SE اپل دارای طراحی شبیه به آیفون ۱۴ خواهد بود. این اطلاعات با نظرات یک تحلیلگر سرشناس به نام مینگ‌چی کو مطابقت دارد. کو چند ماه پیش گفته بود که آیفون SE 4 از یک صفحه نمایش ۶.۱ اینچی بهره خواهد برد و اولین آیفونی خواهد بود که از مودم ۵G اپل استفاده خواهد کرد.

Unknownz21 همچنین گفته است که آیفون SE 4 به جای تاچ آیدی از فیس آیدی استفاده خواهد کرد و مجهز به یک درگاه USB-C برای شارژ و انتقال داده خواهد بود. این گوشی مثل سایر مدل‌های آیفون SE، فقط یک دوربین در پشت خود خواهد داشت.

آیفون SE 4 همچنین دارای یک دکمه اکشن خواهد بود. این دکمه احتمالا امسال فقط در آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس استفاده خواهد شد که کارهای مختلفی مثل فعال کردن شاتر دوربین یا اجرای کرونومتر را انجام خواهد داد.

اخیرا شایعاتی درباره احتمال کنسل شدن آیفون SE 4 وجود داست اما حالا به نظر می‌رسد که این شایعات واقعیت نداشته است. مینگ چی کو تحلیلگر مطرح ادعا کرده است که آیفون SE 4 هم‌اکنون در حال توسعه است و بر پایه شاسی آیفون ۱۴ ساخته خواهد شد. این گوشی ظاهرا از همان نمایشگر ۶.۱ اینچی OLED آیفون ۱۴ بهره خواهد برد و در واقع می‌توان گفت که ما شاهد اولین آیفون SE با نمایشگر  OLED به جای LCD خواهیم بود. این نمایشگر ظاهرا توسط شرکت BOE ساخته خواهند شد.  

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید