شکایت امید کردستانی رئیس اجرایی سابق توییتر از ایکس
شکایت امید کردستانی رئیس اجرایی سابق توییتر از ایکس

شکایت امید کردستانی رئیس اجرایی سابق توییتر از ایکس

فرزاد اسرافیلی
۲۱ مرداد ۱۴۰۳ - 14:55
امید کردستانی

امید کردستانی رئیس اجرایی سابق توییتر از ایلان ماسک و شرکت ایکس بابت عدم پرداخت ۲۰ میلیون دلار بابت حق سهام شکایت کرد.

امید کردستانی که از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۰ رئیس اجرایی توییتر بود و تا قبل از خریداری شدن این شرکت توسط ایلان ماسک در سال ۲۰۲۲، عضو هیئت مدیره بود، از شرکت ایکس به دلیل اینگه به ناحق ۲۰ میلیون دلار حاصل از حق سهام پرداخت نکرده است شکایت کرد. کردستانی روز جمعه این شکایت را تقدیم دادگاه عالی کالیفرنیا کرد.

طبق این شکایت، کردستانی شغل پردرآمد در گوگل را ترک کرده بود تا به توییتر بپیوندد. دستمزد او در توییتر به میزان قابل توجهی پایین‌تر بوده و تنها ۵۰۰۰۰ دلار بود. اما طبق توافقی که کرده بودند واحدهای سهام غیر قابل معامله نیز به عنوان مزایا به وی تعلق گرفت. رقم این واحدها چیزی حدود ۲۰،۱۱۲،۰۰۰ دلار بود و قرار بر این بود پس از اینکه ماسک توییتر را تصاحب و هیئت مدیره را جایگزین کرد، این مبلغ به وی پرداخت شود، اما با این وجود این مبلغ به وی پرداخت نشده است. در بیانیه دادخواست آمده است:

شرکت ایکس با سواستفاده از هفت سال خدمت آقای کردستانی در توییتر هیچ مبلغی به وی پرداخت نکرده است، این در حالی است که در قرارداد به صراحت اعلام شده است که شرکت ملزم به پرداخت تمام و کمال این مبلغ است.

پس از خرید توییتر از سوی ماسک پرونده‌های قضایی زیادی تشکیل شده است که در آن کارمندان سابق از عدم دریافت مطالبات خود خبر داده‌اند. همچنین مدیران سابق توییتر اوایل سال جاری میلادی با طرح شکایتی علیه ایلان ماسک و ایکس ادعا کردند بدون دلیل اخراج شده و میلیون‌ها دلار از حق بیکاری آن‌ها پرداخت نشده است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید