پیام‌رسان سیگنال در روسیه و ونزوئلا فیلتر شد - تکفارس 
پیام‌رسان سیگنال در روسیه و ونزوئلا فیلتر شد - تکفارس 

پیام‌رسان سیگنال در روسیه و ونزوئلا فیلتر شد

امین باقری
۲۰ مرداد ۱۴۰۳ - 12:51
فیلتر پیام‌رسان سیگنال

پیام‌رسان سیگنال در ونزوئلا و روسیه فیلتر شده است. این برنامه به دلیل امکان پیام‌رسانی رمزنگاری‌شده، نزد افرادی که می‌خواهند از کنترل دولت دوری کنند، محبوب است. به نظر می‌رسد این مسدودسازی‌ها بخشی از سرکوب مخالفت‌های داخلی در هر دو کشور باشد.

در ونزوئلا، این مسدودسازی پس از اعلام نتایج بحث‌برانگیز انتخابات ریاست‌جمهوری ماه گذشته، که منجر به اعتراضات و دستگیری‌های متعدد شد، انجام شده است. به گزارش MSNBC نیکلاس مادورو همچنان تلاش می‌کند که قدرت را از دست ندهد. (ایالات متحده نامزد مخالف، ادموندو گونزالس، را به عنوان برنده انتخابات به رسمیت شناخته است). سیستم نظارت بر اینترنت نت‌بلاکس پنجشنبه شب اعلام کرد که سیگنال توسط چندین ارائه‌دهنده اینترنت در این کشور “غیر قابل دسترس” شده است. به گزارش خبرگذاری آمریکا، مادورو همچنین دستور فیلتر ایکس را صادر کرده است.

در مورد روسیه نیز تنظیم‌کننده ارتباطات این کشور، روسکومنادزور، می‌گوید که سیگنال قوانین این کشور را نقض کرده است. همچنین به گزارش رویترز، مردم روسیه نمی‌توانند بدون استفاده از VPN حساب جدیدی در سیگنال بسازند. به گزارش نت‌بلاکس، از عصر جمعه روسیه پشتیبان‌های پیام‌رسان سیگنال را در بیشتر ارائه‌دهندگان اینترنت محدود کرده است.

سیگنال در این باره گفت:

ما از گزارش‌هایی که نشان می‌دهد دسترسی به سیگنال در برخی کشورها مسدود شده است، آگاه هستیم.

اگر شما تحت تأثیر این مسدودسازی‌ها قرار گرفته‌اید، این شرکت توصیه می‌کند قابلیت جلوگیری از سانسور آن را روشن کنید. به گزارش نت‌بلاکس این قابلیت اجازه می‌دهد سیگنال در روسیه قابل استفاده باقی بماند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید