گوگل تولید کروم‌کست را پس از ۱۰ سال متوقف کرد - تکفارس 
گوگل تولید کروم‌کست را پس از ۱۰ سال متوقف کرد - تکفارس 

گوگل تولید کروم‌کست را پس از ۱۰ سال متوقف کرد

امین باقری
۱۷ مرداد ۱۴۰۳ - 14:47
کروم‌کست گوگل

گوگل تولید کروم‌کست را متوقف می‌کند. طبق پستی که روز سه‌شنبه منتشر شد، گوگل اعلام کرد که پس از بیش از یک دهه فروش این دستگاه‌های آداپتور استریمینگ، تولید کروم‌کست به پایان رسیده است.

حتی با این که دستگاه‌های کروم‌کست همچنان تا زمانی که موجودی تمام شود در دسترس خواهند بود، گوگل می‌گوید که به ارائه به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری و امنیتی برای دستگاه‌های جدیدتر خود ادامه خواهد داد، بدون اینکه مشخص کند کدام دستگاه‌ها. آخرین به‌روزرسانی عرضه شده، کروم‌کست به همراه گوگل تی‌وی بود که در سال ۲۰۲۲ عرضه شد.

اما اکنون، به گفته گوگل از زمان عرضه کروم‌کست اصلی در سال ۲۰۱۳ فناوری به طور چشمگیری تکامل یافته است. بر اساس نوشته گوگل:

ما خیلی تلاش کردیم تا فناوری گوگل کست را در میلیون‌ها دستگاه تلویزیونی از جمله اندروید تی‌وی تعبیه کنیم، ما گام بعدی را در تکامل نحوه افزودن قابلیت‌های بیشتر به دستگاه‌های استریمینگ تلویزیونی شما، که بر اساس همان فناوری کروم‌کست ساخته شده است، برمی‌داریم.

این شرکت دستگاه جدید استریمینگ گوگل تی‌وی را به جای کروم‌کست، به قیمت ۹۹.۹۹ دلار عرضه خواهد کرد که در ۲۴ سپتامبر رونمایی می‌شود. این گیرنده دیجیتال با برخی ارتقاء‌های قابل توجه نسبت به کروم‌کست گوگل تی‌وی، مانند پردازنده‌ای که ۲۲ درصد سریع‌تر است و همچنین یکپارچه‌سازی Thread و Matter، عرضه می‌شود.

با وجود این که استریمینگ گوگل تی‌وی ارتقاء بزرگی نسبت به کروم‌کست به شمار می‌رود، و ممکن است نهایتاً حتی با اپل تی‌وی ۴K پرهزینه‌تر نیز رقابت کند، جای تاسف است که گوگل تولید آداپتور خود را متوقف کرده است. با قیمت فقط ۲۹.۹۹ دلار، کروم‌کست به همراه گوگل تی‌وی دسترسی به یک دستگاه استریمینگ همه‌کاره را فراهم می‌کرد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید