اندروید ۱۵ تسک‌بار تبلت‌ها را به گوشی‌های هوشمند می‌آورد + ویدیو - تکفارس 
اندروید ۱۵ تسک‌بار تبلت‌ها را به گوشی‌های هوشمند می‌آورد + ویدیو - تکفارس 

اندروید ۱۵ تسک‌بار تبلت‌ها را به گوشی‌های هوشمند می‌آورد + ویدیو

محمدامین حیدری
۱۷ مرداد ۱۴۰۳ - 14:12
تسک‌بار اندروید گوشی‌های معمولی

گزارشی تازه نشان می‌دهد که گوگل تصمیم دارد تسک‌بار دستگاه‌های تاشو و تبلت‌های اندروید را به گوشی‌های معمولی نیز اضافه کند.

این شرکت برای اولین‌بار در زمان رونمایی از اندروید ۱۲L قابلیت کاربردی تسک‌بار را برای دستگاه‌های اندرویدی با نمایشگر بزرگ معرفی کرد اما در حال حاضر گوشی‌های معمولی از این قابلیت برخوردار نیستند. تسک‌بار در سیستم‌عامل اندروید به کاربران اجازه می‌دهد تا به سرعت بین اپلیکیشن‌ها جابه‌جا شوند و از آن‌ها در حالت‌های تقسیم صفحه استفاده کنند.

برای استفاده از تسک‌بار کافی است کمی پایین صفحه را به سمت بالا بکشید تا اپلیکیشن‌های بازشده مانند بخش پایینی هوم اسکرین، به شما نمایش داده شوند. همچنین می‌توانید تسک‌بار را در برخی دستگاه‌ها و اندروید ۱۵ قفل کنید تا برای همیشه در پایین صفحه قرار بگیرد. اکنون وب‌سایت Android Authority با انتشار ویدیویی مدعی شده که گوگل احتمالا در حال کار روی قابلیت نمایش تسک‌بار برای گوشی‌های معمولی است.

براساس گزارش این وب‌سایت، تسک‌بار در گوشی‌های معمولی مانند دستگاه‌های تاشو و تبلت‌ها با کشیدن پایین صفحه به سمت بالا ظاهر می‌شود اما تنها چهار برنامه به همراه دکمه‌ای جهت مشاهده لیست کامل اپلیکیشن‌ها را نمایش خواهد داد. قابلیت نمایش تسک‌بار در آخرین نسخه بتای اندروید ۱۵ رویت شده است؛ با این حال، مشخص نیست که چه زمانی گوگل این قابلیت کاربردی را به گوشی‌های اندرویدی اضافه خواهد کرد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید