ریزش شدید ارزش سهام مایکروسافت و سایر شرکت‌های فناوری - تکفارس 
ریزش شدید ارزش سهام مایکروسافت و سایر شرکت‌های فناوری - تکفارس 

ریزش شدید ارزش سهام مایکروسافت و سایر شرکت‌های فناوری

افشین نوری
۱۶ مرداد ۱۴۰۳ - 14:53
ارزش سهام مایکروسافت

در پی سقوط بازارهای بورس در آسیا و اروپا، ارزش سهام اپل و سایر شرکت‌های فناوری از جمله مایکروسافت نیز افت قابل‌توجهی را تجربه کرده‌اند.

در معاملات دیروز، قیمت سهام اپل با کاهش ۴.۸ درصدی به ۲۰۹ دلار رسید. قیمت سهام انویدیا و آمازون نیز به ‌ترتیب با کاهش ۶.۳ درصدی و ۴.۱ درصدی مواجه شدند.

اپل روز دوشنبه ۶۵۳ میلیارد دلار از ارزش بازار خود را از دست داد و شرکت‌هایی مانند آلفابت با کاهش ۴.۵ درصدی، متا با کاهش ۲.۵ درصدی و مایکروسافت با کاهش ۳.۳ درصدی قیمت سهام خود روبرو شدند.

نگرانی‌ها درباره رکود اقتصادی آمریکا و همچنین تنش‌های موجود در خاورمیانه منجر به سقوط اکثر بازارهای سهام در نقاط مختلف جهان شده است.

شاخص S&P ۵۰۰ آمریکا نیز در معاملات روز گذشته ۳.۱ درصد افت داشت که بدترین روز خود در دو سال اخیر را تجربه می‌کند.

انتشار تازه‌ترین اطلاعات درباره اقتصاد آمریکا نشان می‌دهد که نرخ بیکاری در این کشور در بالاترین حد خود از اکتبر ۲۰۲۱ رسیده است.

مایکروسافت به‌تازگی گزارش مالی سه ماهه دوم ۲۰۲۴ خود را منتشر کرده است که درآمد ۶۴.۷ میلیارد دلاری را برای این شرکت نشان می‌دهد.

طبق این گزارش، مایکروسافت در سه ماهه دوم ۲۰۲۴ توانسته در کنار درآمد ۶۴.۷ میلیارد دلاری به سود ۲۲ میلیارد دلاری دست یابد.

به این ترتیب، درآمد و سود مایکروسافت در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به‌ترتیب رشد ۱۵ و ۱۰ درصدی را نشان می‌دهد.

به‌لطف رونق هوش مصنوعی، بخش سرویس‌های ابری و سرور مایکروسافت رشد قابل‌توجهی در این مدت داشته است و درآمد این بخش به ۲۸.۵ میلیارد دلار رسیده است.

در روزهای گذشته اختلال گسترده در فناوری اطلاعات باعث شد تا بسیاری از فرودگاه‌ها و مراکز خدماتی با مشکل مواجه شوند. مایکروسافت گفته است که کمتر از ۱ درصد کامپیوترهای جهان دچار مشکل CrowdStrike شدند.

به گفته مایکروسافت، مشکل CrowdStrike که ناشی از یک آپدیت معیوب بود حدود ۸.۵ میلیون کامپیوتر ویندوزی را تحت‌تاثیر قرار داد که چیزی حدود ۱ درصد کل کامپیوترهای ویندوزی جهان بود.

با این‌حال، اختلال در همین تعداد کامپیوتر موجب نابسامانی و هرج‌و‌مرج در فرودگاه‌ها و بانک‌ها و فروشگاه‌های بسیاری شد.

در حال حاضر، حدود ۷۰ درصد کامپیوترهای جهان از سیستم‌عامل ویندوز استفاده می‌کند که این نشان می‌دهد ما هنوز در عصر ویندوز به سر می‌بریم.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید