عملکرد عالی تراشه اسنپدراگون 8 نسل 4 در گیک‌بنچ- تکفارس
عملکرد عالی تراشه اسنپدراگون 8 نسل 4 در گیک‌بنچ- تکفارس

تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۴ با عملکرد عالی در گیک‌بنچ مشاهده شد

امین باقری
۱۶ مرداد ۱۴۰۳ - 13:55
اسنپدراگون 8 نسل 4 گیک‌بنچ

شرکت کوالکام در حال آماده‌ شدن برای رونمایی از تراشه پرچمدار خود یعنی اسنپدراگون ۸ نسل ۴، در اکتبر ۲۰۲۴ می‌باشد. در همین حال، اولین بنچمارک برای گوشی هوشمند پلتفرم Qualcomm Reference Design یا QRD که از تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۴ بهره می‌برد، مشاهده شده است.

بر اساس این اطلاعات، تراشه مذکور از معماری CPU توسعه یافته توسط خود کوالکام با نام Nuvia بهره می‌برد که شامل ۲ هسته بزرگ با فرکانس ۴.۰۹ گیگاهرتزی و ۶ هسته با فرکانس ۲.۷۸ گیگاهرتزی است. گزارش‌ها همچنین اشاره کرده‌اند که این تراشه از فرآیند ۳ نانومتری TSMC استفاده می‌کند و یک پردازنده گرافیکی با نام غیررسمی Adreno 830 دارد.

عملکرد عالی تراشه اسنپدراگون 8 نسل 4 در گیک‌بنچ- تکفارس

علاوه بر این، بنچمارک گیک‌بنچ نشان داد که این تراشه در بخش تک هسته‌ای ۲,۸۸۴ امتیاز و در بخش چند هسته‌ای ۸,۸۴۰ امتیاز کسب کرد. برای مقایسه، دستگاه اسنپدارگون ۸ نسل ۳ QRD در بخش تک هسته‌ای ۲,۳۲۵ امتیاز و در بخش چند هسته‌ای ۷,۴۴۸ امتیاز در معیار مشابه کیگ‌بنچ ۶ کسب کرده است.

افشاگر معروف Digital Chat Station همچنین اشاره کرد که عملکرد این تراشه در دستگاه‌های تولید انبوه بهتر خواهد بود زیرا شایعات قبلی ادعا می‌کردند که امتیاز بخش تک هسته‌ای به ۳,۰۰۰ نزدیک می‌شود و امتیاز بخش چند هسته‌ای از ۱۰,۰۰۰ عبور می‌کند که به طور قابل توجهی بیشتر از اسنپدراگون ۸ نسل ۳ می‌باشد.

در نهایت، گزارش شده است که شیائومی ۱۵ و ۱۵ پرو اولین دستگاه‌هایی خواهند بود که به تراشه پرچمدار آینده کوالکام مجهز می‌شوند. همچنین انتظار می‌رود که از آن‌ها در همان ماه یعنی اکتبر رونمایی شوند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید