انویدیا تولید کارت گرافیک RTX 3060 را متوقف می‌کند - تکفارس
انویدیا تولید کارت گرافیک RTX 3060 را متوقف می‌کند - تکفارس

انویدیا تولید کارت گرافیک محبوب GeForce RTX 3060 را متوقف می‌کند

امین باقری
۱۵ مرداد ۱۴۰۳ - 12:40
کارت گرافیک RTX 3060

بنابر گزارش‌ها، انویدیا تولید کارت گرافیک محبوب GeForce RTX 3060 را متوقف خواهد کرد. بر اساس پورتال آنلاین Board Channels، این برند تولیدکننده کارت گرافیک تصمیم خود را به اعضای هیئت مدیره اعلام کرده و به آنها فرصت نهایی برای ثبت سفارش داده است.

اما جای نگرانی نیست، چراکه تصمیم انویدیا برای توقف تولید RTX 3060 یک شبه اتفاق نمی‌افتد. انویدیا همچنان سفارشات شرکایی که سفارش خود را ثبت کرده‌اند، ارسال خواهد کرد، به این معنی که ماه‌ها طول می‌کشد تا رسما به وضعیت پایان تولید برسد.

انویدیا تولید کارت گرافیک RTX 3060 را متوقف می‌کند - تکفارس

RTX 3060 اولین بار در سال ۲۰۲۱ در اوج همه‌گیری کووید ۱۹ و بازگشت نگران کننده استخراج رمزارز عرضه شد و به گیمرها گزینه‌ای مقرون به صرفه برای بازی ارائه داد، البته اگر می‌توانستند آن را در بازار پیدا کنند. در ابتدا با ۱۲ گیگابایت حافظه گرافیکی GDDR6 عرضه شد و تقریبا دو سال بعد نسخه ۸ گیگابایتی آن به بازار آمد. نسخه Founders Edition از این کارت حافظه وجود نداشت و انویدیا روش‌های خنک‌کننده را به شرکای تولیدی واگذار کرده بود.

در حال حاضر، به نظر می‌رسد RTX 3060 تنها کارت گرافیک سری RTX 30 است که انویدیا تولید آن را متوقف می‌کند. هیچ خبری مبنی بر توقف تولید سایر کارت‌های مبتنی بر Ampere وجود ندارد، اگرچه حالا باید منتظر اعلام زمان توقف تولید آن‌ها نیز باشیم.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید