استفاده از تکنولوژی برای بهبود استراتژی‌های بازاریابی در رسانه‌ها - تکفارس 
استفاده از تکنولوژی برای بهبود استراتژی‌های بازاریابی در رسانه‌ها - تکفارس 

استفاده از تکنولوژی برای بهبود استراتژی‌های بازاریابی در رسانه‌ها

تکفارس
۱۵ مرداد ۱۴۰۳ - 00:15
استفاده از تکنولوژی برای بهبود استراتژی‌های بازاریابی در رسانه‌ها - تکفارس 

کسب‌وکارها همیشه به دنبال راه‌های جدیدی برای تحت تأثیر قرار دادن و جذب شخصیت‌های هدف خود هستند تا از رقبا جلوتر بمانند. یک راه این است که از تکنولوژی و ابزارهای جدید موجود برای بهبود استراتژی بازاریابی و تبلیغاتی خود برای ارتباط با مشتریان بالقوه در زمان مناسب استفاده کنید. درک چگونگی ارزیابی و استفاده از فناوری‌های جدید و اینکه چگونه می‌توانید این کار را برای بهبود رویکرد بازاریابی خود انجام دهید، مهم است. تکنولوژی، ظرفیت‌های جدیدی را برای توسعه بازاریابی ایجاد کرده است و کسب و کارها باید تلاش کنند تا به بهترین نحو از فناوری‌های روز برای رشد برند خود استفاده کنند.

در این پست از تکفارس قصد داریم استفاده از تکنولوژی برای بهبود استراتژی‌های بازاریابی در رسانه‌ها را مورد بررسی قرار دهیم. پس با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

انقلاب دیجیتال

انقلاب دیجیتالی که در دهه ۱۹۹۰ شروع شد، به طور چشمگیری امکانات بازاریابی را گسترش داد. بازاریابی ایمیلی ابتدا از طریق خدماتی مانند Constant Contact شروع شد. سپس بهینه‌سازی موتورهای جستجو برای دید آنلاین بسیار مهم شد. هنگامی که رسانه‌های اجتماعی در دهه ۲۰۰۰ ظهور کردند، کانال‌های انقلابی جدیدی را برای تعامل با برند ارائه کردند. پلتفرم‌هایی مانند فیس‌بوک، اینستاگرام و توییتر اکنون به بازاریابان این امکان را می‌دهند که دقیقاً مخاطبان خاص را هدف قرار دهند و پیام‌ها را سفارشی کنند. دیجیتال مارکتینگ از طریق هدف‌گیری رفتاری و تبلیغات متنی، تجربیات شخصی‌سازی‌شده‌تری ایجاد می‌کند. به طور کلی، رسانه‌های دیجیتال اساساً استراتژی‌ها را به سمت دقت، شخصی‌سازی و مشارکت تغییر داده‌اند.

گرایش بازاریابی تکنولوژیکی: بدانید کدام یک را برای کسب و کار خود انتخاب کنید

بازاریابان و صاحبان کسب و کار باید بدانند که آخرین فناوری فقط به تبلیغ یک وب سایت یا یک برنامه تلفن همراه محدود نمی‌شود. با استفاده از فناوری و ابزارهای مدرن، بازاریابان و صاحبان مشاغل می‌توانند به سرعت حضور خود را در رسانه‌های اجتماعی بهبود بخشند، «قابلیت یافتن» خود را در موتور جستجو افزایش دهند، و از طریق ایمیل با افراد ارتباط برقرار کنند و موارد دیگر.

قبل از ظهور آخرین فناوری، کسب و کارها از تاکتیک‌های بازاریابی سنتی مختلفی برای دستیابی به مشتریان بیشتر در سطح جهانی استفاده می‌کردند. اما با در دسترس‌تر شدن ابزارهای فناوری پیشرفته هر روز، اتخاذ راه‌های جدید برای برقراری ارتباط با مشتریان ایده‌آل برای کسب‌وکارها بسیار مهم می‌شود.

تا اوت سال ۲۰۲۲، ۵.۴۰ میلیارد کاربر اینترنت در سراسر جهان وجود دارد که ۶۵.۹ درصد از جمعیت جهان را تشکیل می‌دهد.

استفاده از تکنولوژی برای بهبود استراتژی‌های بازاریابی در رسانه‌ها - تکفارس 

ترندهای فناوری مدرن که بر استراتژی بازاریابی شما تأثیر می‌گذارد

کسب و کارها و بازاریابان باید خود را با فناوری در حال تحول به روز نگه دارند. ترندهای دیجیتال در حال تغییر هستند و استفاده مداوم از این ابزارها به یک شرکت کمک می‌کند تا مزیت رقابتی کسب کند. آن‌ها می‌توانند راه‌های جدیدی برای تولید سرنخ‌های بیشتر و بهبود روابط خود با مشتریان پیدا کنند.

شکی نیست که بسیاری از تاکتیک‌های بازاریابی یکسان باقی می‌مانند، اما ابزارهای پیشرفته‌ای مانند واقعیت افزوده، اتوماسیون بازاریابی محتوا، جستجوی صوتی و بسیاری دیگر وجود دارد که شرکت‌ها باید در نظر بگیرند.

جستجوی صوتی

یکی از فناوری‌های رو به رشدی که کسب و کارها می‌توانند برای بهبود استراتژی بازاریابی و تبلیغاتی خود در نظر بگیرند، جستجوی صوتی است. گزارش Comscore نشان می‌دهد که حدود ۵۰٪ از تمام پرس و جوهایی که مشتریان ایده آل شما مطرح می‌کنند مبتنی بر صدا هستند. زمان آن رسیده است که ببینید چگونه می‌توانید از جستجوی صوتی در برنامه‌های مارکتینگ خود استفاده کنید.

بسیاری از برندها در تلاش هستند تا با استفاده از دستگاه‌های دارای قابلیت صوتی، راه‌های مختلفی برای ارائه خدمات عالی به مشتریان بیابند. دو نوع اصلی جستجوی صوتی انجام شده توسط افراد عبارتند از:

  • اسپیکرهای هوشمند مانند Apple Homepod، Alexa آمازون، Cortana مایکروسافت و Google Home.
  • دستگاه‌هایی مانند گوشی‌های هوشمند و رایانه‌های رومیزی مانند Google Assistant و Siri.

قدرت داده‌ها و تجزیه و تحلیل

داده‌های مشتری و تجزیه و تحلیل‌ها به بازاریابان این امکان را می‌دهد که به طور مداوم استراتژی‌ها را با بینش کمی اصلاح کنند. تحقیقات دقیق مخاطب نیازهای خریدار را برای اطلاع از موقعیت‌یابی شناسایی می‌کند. معیارهای کمپین‌های دیجیتال عملکرد را دنبال می‌کنند و تخصیص بودجه را هدایت می‌کنند. تجزیه و تحلیل سایت، رفتارهای بازدیدکنندگان را برای بهینه‌سازی تجربیات در سایت برای تبدیل نشان می‌دهد. سپس آزمایش‌های تست A/B تعیین می‌کنند که کدام محتوا و پیشنهادات بهترین عملکرد را دارند. مدل‌های یادگیری ماشین حتی پیش‌بینی می‌کنند که کدام بخش‌ها پاسخ مثبت خواهند داد. این تصمیم گیری مبتنی بر داده به بازاریابان اجازه می‌دهد تا به طور مداوم فعالیت‌ها را بر اساس شواهد محکم بهینه کنند.

هوش مصنوعی در بازاریابی

اتوماسیون بازاریابی و هوش مصنوعی به طور قابل ملاحظه‌ای کارایی را بهبود می‌بخشد. ابزارهای بازاریابی ایمیلی، ایجاد، زمان‌بندی و تجزیه و تحلیل کمپین را ساده می‌کنند. چت‌بات‌ها به درخواست‌های معمول مشتری رسیدگی می‌کنند تا بار کاری را کاهش دهند. پلتفرم‌های تبلیغاتی از یادگیری ماشینی برای بهینه‌سازی هدف‌گذاری و پیشنهادات استفاده می‌کنند. این نوآوری‌ها به بازاریابان اجازه می‌دهد تا عملیات را مقیاس‌بندی کنند و بیشتر بر استراتژی تمرکز کنند.

استفاده از تکنولوژی برای بهبود استراتژی‌های بازاریابی در رسانه‌ها - تکفارس 

تطبیق استراتژی‌های بازاریابی با مصرف کنندگان مدرن

در کنار استفاده از فناوری، استراتژی‌ها باید با تغییرات فرهنگی و نگرش‌های مصرف کننده همسو باشند. با فرهنگ دیجیتال مشارکتی، مخاطبان انتظار گفتگوی باز را از طریق محتوای تولید شده توسط کاربر دارند. داستان سرایی یا استوری تلینگ بصری اکنون بر پلتفرم‌هایی مانند اینستاگرام و تیک تاک تسلط دارد. بازاریابان همچنین باید مسئولیت اجتماعی و ارزش‌های شرکتی را منتقل کنند.

اهمیت خلق مشترک

محتوای تولید شده توسط کاربر مانند نظرات مشتریان و پست‌های اجتماعی به مخاطبان اجازه می‌دهد تا برندها را با شرایط خاص خود درگیر کنند. محتوای تعاملی کاربران را در تجربیات و گفتگوها غرق می‌کند. مصرف کننده مدرن برای مشارکت ارزش قائل است.

داستان سرایی تصویری

ویدیوی کوتاه بر بسترهای بصری امروزی تسلط دارد. فرمت‌های زودگذر مانند استوری‌های اینستاگرام، تنها با قابل مشاهده بودن به صورت موقت، بی‌واسطگی را تقویت می‌کنند. پلتفرم‌های پخش ویدیویی مانند یوتیوب و توییچ به برندها اجازه می‌دهد کانال‌های اختصاصی توسعه دهند. تصاویر خیره کننده به سرعت توجه را جلب می‌کند در حالی که احساسات و شخصیت را منتقل می‌کند. یک مطالعه موسسه بازاریابی محتوا نشان داد که دارایی‌های بصری تعامل رسانه‌های اجتماعی را تا ۸۰۰٪ افزایش می‌دهد. ویدئو و تصاویر فقط در استراتژی‌ها حیاتی‌تر می‌شوند.

اصالت برند

در کنار محتوای عالی، مصرف‌کنندگان از برندها انتظار دارند ارزش‌های خود را حفظ کنند. استراتژی‌ها همچنین به انعطاف‌پذیری برای پاسخ به رویدادهای جاری و اخبار فوری نیاز دارند.

جمع‌بندی

از آن جایی که اکثر افراد برای خرید محصول یا دریافت خدمات از موتور جستجوی گوگل استفاده می‌کنند، استفاده از تکنولوژی برای بهترین استراتژی‌های بازاریابی در رسانه‌ها ضروری است. برای مثال، افراد بسیاری علاقه دارند زبان انگلیسی را به عنوان زبان دوم خود فرا بگیرند، به همین دلیل برای پیدا کردن بهترین آموزشگاه زبان انگلیسی در تهران، از گوگل و رسانه‌ها استفاده می‌کنند تا بتوانند آموزشگاه‌های مختلفی را بررسی کنند. در این موقعیت است که استراتژی‌ بازاریابی برای کسب و کارها نقش ویژه‌ای ایفا می‌کند.

منبع : آموزشگاه خوبه

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید