عرضه تراشه‌های هوش مصنوعی Blackwell انویدیا به تعویق افتاد - تکفارس 
عرضه تراشه‌های هوش مصنوعی Blackwell انویدیا به تعویق افتاد - تکفارس 

عرضه تراشه‌های هوش مصنوعی Blackwell انویدیا به تعویق افتاد

محمدامین حیدری
۱۴ مرداد ۱۴۰۳ - 15:20
تراشه‌های Blackwell انویدیا

براساس گزارشی تازه، انویدیا عرضه تراشه‌های هوش مصنوعی Blackwell را به علت نقص در طراحی، حداقل سه ماه به تعویق انداخته است.

این گزارش که از سوی وب‌سایت The Information منتشر شده است، نشان می‌دهد انویدیا روند اطلاع‌رسانی به مشتریان خود همچون مایکروسافت را شروع کرده است. در ابتدا قرار بود سفارشات بزرگ تراشه‌های Blackwell در سال میلادی جاری ارسال شوند اما اکنون چند منبع به وب‌سایت مذکور گفته‌اند که انتظار نمی‌رود این تراشه‌ها تا اوایل سال ۲۰۲۵ به دست مشتریان برسد.

آن‌طور که پیداست، انویدیا علاوه‌بر مایکروسافت، از سوی گوگل، متا و چند شرکت بزرگ دیگر نیز سفارشات بزرگی برای تراشه‌های هوش مصنوعی Blackwell دریافت کرده است که در مجموع ده‌ها میلیارد دلار ارزش دارند. گفتنی است که انویدیا ضمن معرفی این تراشه‌ها در ماه مارس، ادعا کرد که آن‌ها تا ۳۰ برابر عملکرد بهتری نسبت به تراشه H100 دارند و می‌توانند به عنوان قسمت اصلی برخی از بزرگترین سیستم‌های هوش مصنوعی امروزی عمل کنند.

این شرکت در آن زمان همچنین گفت تراشه‌های Blackwell قادر هستند هزینه و مصرف انرژی را تا ۲۵ برابر کاهش دهند. با این حال، منابع متعدد اعلام کردند که در اوخر فرآیند تولید این تراشه‌ها، برخلاف گذشته ایراداتی در طراحی آن‌ها کشف شد. وب‌سایت خبری نام‌برده در ادامه افزوده است انویدیا و شرکت تولید نیمه‌هادی تایوان که مسئولیت ساخت تراشه‌های آن را برعهده دارد، اکنون مشغول انجام آزمایشاتی برای پیدا کردن مشکلات تراشه‌های Blackwell هستند.

همچنین گفته می‌شود که اولین محموله‌های عظیم تراشه‌های نام‌برده ممکن است تا سه ماهه اول سال میلادی آینده عرضه نشوند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید