همکاری متا با چند سلبریتی‌ در پروژه‌های هوش مصنوعی - تکفارس
همکاری متا با چند سلبریتی‌ در پروژه‌های هوش مصنوعی - تکفارس

همکاری متا با ستاره‌های هالیوود برای پروژه‌ هوش مصنوعی خود

امین باقری
۱۴ مرداد ۱۴۰۳ - 14:05
همکاری متا با ستاره‌های هالیوود

بنابر گزارش‌ها، متا به ستاره‌های هالیوود میلیون‌ها دلار پیشنهاد همکاری کرده تا حق ضبط صدای آن‌ها را بدست آورد و از آن‌ها در پروژه‌های هوش مصنوعی شرکت استفاده کند.

بلومبرگ، به نقل از افراد آشنا با این موضوع، گزارش می‌دهد که متا در حال حاضر تلاش می‌کند تا با چندین ستاره بزرگ قرارداد ببندد تا مجموعه‌ای از ابزارهای هوش مصنوعی را با استفاده از صدای آن‌ها توسعه دهد که در رویداد متا کانکت ماه آینده رونمایی خواهد شد.

گزارش شده است که این شرکت با آکوافینا، جودی دنچ، و کیگان-مایکل کی و سایر ستاره‌های هالیوود در حال مذاکره می‌باشد. متا قصد دارد از صدای آن‌ها در سرویس‌هایی مشابه سیری و دستیار گوگل استفاده کند.

به گزارش بلومبرگ، مذاکرات بین مدیر برنامه سلبریتی‌ها و متا پرتنش بوده است، چراکه متا به دنبال حق استفاده از صدای آن‌ها به مدت زمان ثابت در یک پروژه است. در همین حال، مدیر برنامه بازیگران خواهان شرایط قرارداد کاملتری هستند.

این خبر به این دلیل جالب است که متا اخیرا اولین قدم بزرگ خود در زمینه هوش مصنوعی را که شامل چت‌بات‌های الهام گرفته از سلبریتی‌ها بود، رها کرد. استفاده از صدای سلبریتی‌ها برای آموزش هوش مصنوعی نیز در سال گذشته موضوع جنجالی در اخبار بوده و نقطه غیر قابل توافق در مذاکرات اخیر SAG-AFTRA بود.

برنامه متا برای پرداخت به بازیگران تا حدودی مشابه یوتیوب است که ماه گذشته معلوم شد برای آموزش ابزارهای هوش مصنوعی خود، با پرداخت به شرکت‌های ضبط موسیقی از موسیقی هنرمندان استفاده می‌کند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید