تاریخ معرفی و زمان عرضه سری آیفون ۱۶ فاش شد - تکفارس 
تاریخ معرفی و زمان عرضه سری آیفون ۱۶ فاش شد - تکفارس 

تاریخ معرفی و زمان عرضه سری آیفون ۱۶ فاش شد

محمدامین حیدری
۱۴ مرداد ۱۴۰۳ - 13:07
نمونه‌های ساختگی سری آیفون 16

براساس آخرین گزارشات، اپل تصمیم دارد در تاریخ ۱۰ سپتامبر (۲۰ شهریور) سال ۲۰۲۴ از گوشی‌های سری آیفون ۱۶ رونمایی کند که انتظار می‌رود فروش آن‌ها از ۲۰ سپتامبر (۳۰ شهریور) آغاز شود.

اگرچه بیش از یک ماه تا برگزاری رویداد اپل باقی مانده است اما به لطف افشاگری‌ها و شایعاتی که قبلا منتشر شده‌اند، اطلاعات زیادی درباره سری آیفون ۱۶ در اختیار داریم. گفته می‌شود که رنگ مدل استاندارد آیفون ۱۶ به جای زرد، سفید خواهد بود و مدل پرو مکس با رنگ‌های تیره‌تری عرضه می‌شود.

همچنین چینش دوربین‌ها در مدل استاندارد برای پشتیبانی از ویدیوهای سه‌بعدی، عمودی است. آیفون ۱۶ پرو مکس احتمالا از یک نمایشگر ۶.۹ اینچی با حداکثر روشنایی بهبودیافته و حاشیه‌های کمتری نسبت به نسل قبل بهره می‌برد. علاوه‌بر این، هر دو مدل پرو و پرو مکس در سری آیفون ۱۶ به تراشه A18 پرو اپل مجهز خواهند بود که دارای قدرت بیشتری برای انجام امور مبتنی بر هوش مصنوعی است.

این تراشه با استفاده از فرآیند ۳ نانومتری نسل دوم شرکت TSMC ساخته شده است. از سوی دیگر هنوز مشخص نیست که مدل استاندارد در سری آیفون ۱۶ از تراشه A18 پرو بهره می‌برد یا به یا پردازنده نسل مجهز خواهد بود. با این حال، آخرین شایعات نشان می‌دهند که اپل ممکن است از یک نسخه ضعیف‌تر تراشه A18 در مدل استاندارد آیفون ۱۶ استفاده کند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید