ابزار مورد نیاز برای تعمیر موبایل و تبلت را از کجا بخریم؟ - تکفارس 
ابزار مورد نیاز برای تعمیر موبایل و تبلت را از کجا بخریم؟ - تکفارس 

ابزار مورد نیاز برای تعمیر موبایل و تبلت را از کجا بخریم؟

تکفارس
۱۴ مرداد ۱۴۰۳ - 00:28
ابزار مورد نیاز برای تعمیر موبایل و تبلت را از کجا بخریم؟ - تکفارس 

با رشد صنعت دیجیتال وسایل هوشمند مانند مویابل و تبلت نقش مهمی در زندگی روزمره و حتی حرفه ای افراد دارد. این موضوع باعث شده تا خیلی از افراد در پی کسب و کار باشند و شغل تعمیرات وسایل دیجیتال را انجام دهند. ابزار مورد نیاز برای تعمیر وسایل دیجیتال (موبایل و تبلت) برای شروع کار تعمیراتی بسیار ضروری است.

از این رو انتخاب ابزار های مورد نیاز برای تعمیر موبایل و تبلت دارای اهمیت است و تعمیرکار ها باید سراغ ابزاری بروند که علاوه بر کیفیت، کارایی بالایی هم داشته باشد. آروا به عنوان تولید کننده برتر انواع ابزار ها از قبیل: سشوار صنعتی، عینک ایمنی، پیچ گوشتی و سیم چین را تولید و به بازار عرضه می کند. برای مشاهده تمامی ابزار آلات و محصولات آروا می توانید وارد وب سایت این شرکت شوید و محصولات مورد نیاز برای تعمیر موبایل را با گارانتی معتبر و مطمئن خریداری کنید.

ابزارهای عمومی مورد نیاز برای تعمیر وسایل دیجیتال

ابزارهای عمومی یک سری ابزارها هستند که به صورت متداول و عمومی در هر تعمیری از آن استفاده می شود. این ابزارها که با نام ابزار دستی هم شناخته می شوند کارهای ابتدایی تعمیر را انجام می دهند. آروا در این زمینه ابزار های مختلفی مانند پیچ گوشتی، سیم چین، عینک ایمنی و … با بالاترین کیفیت تولید می کند که می توان از آنها در کار تعمیرات وسایل دیجیتال استفاده کرد.

مولتی متر

اندازه گیری جریان، مقاومت و برخی پارامتر های مدارهای الکترونیکی با کمک مولتی متر انجام می شود. در اصل کار مولتی متر این است که عیب‌یابی و تشخیص مشکلات در دستگاه‌ های دیجیتال مانند موبایل و تبلت پیدا شود. همه نعمیرکار های حرفه ای مولتی متر را همیشه کنار دست خود دارند.

هویه

قطع شدن قطعات الکتریکی یکی از خرابی های شایع در وسایل دیجیتال است و برای درست کردن آنها از ابزاری به نام هویه استفاده می شود. کاربرد هویه در تعمیرات نویابل و تبلت لحیم کاری و اتصال قطعات الکترونیکی به یکدیگر است. علاوه بر اینها برای برای تعویض قطعات معیوب، اتصال سیم‌ها و رفع اتصالات شکسته از هویه استفاده می شود.

پنس

تعمیرکاران مویابل و تبلت برای گرفتن و جابجایی اجسام ریز مانند قطعات ظریف الگترونیکی و پیچ و مهره ها از پنس استفاده می کنند. ساختار پنس و اندازه آن به گونه ای است که برای کار با قطعات کوچک و ظریف در دستگاه ‌های دیجیتال مناسب است.

پیچ گوشتی

تمام دستگاه دیجیتال از جمله موبایل و تبلت دارای پیچ و مهره هایی هستند که در زمان تعمیر باید باز و یا بسته شوند، که برای این کار از پیچ گوشتی های عادی یا پیچ گوشتی شارژی و برقی استفاده می شود. پیچ کوشتی های تعمیر موبایل باید در اندازه های مختلف و سری های متنوع باشند.

لوپ

بسیاری از قطعات استفاده شده در وسایل دیجیتال به قدری کوچک هستند که به صورت واضح نمی توان با چشم دید. برای مشاهده دقیق و نحوه قرار گیری آنها در موبایل و تبلت به ابزاری مانند لوپ نیاز داریم. لوپ با بزرگ کردن اندازه این قطعات کمک می کند به صورت دقیق بتوان آنها بررسی و عیب یابی کرد.

اسپری ضد زنگ

به مرور زمان ممکن است برد های الکتریکی دچار خوردگی و یا زنگ زدگی شوند. برای از بین بردن رطوبت، رسوب، و آلودگی های سطح برد از اسپری ضد زنگ استفاده می شود.

منبع تغذیه

برای تامین برق مورد نیاز جهت تعمیرات موبایل و تبلت از منبع تغذیه استفاده می شود. برای استفاده از منبع تغذیه، ابتدا باید ولتاژ و جریان مورد نظر خود را تنظیم کنید. سپس، سیم های منبع تغذیه را به نقاط مورد نظر خود در گوشی وصل کنید.

سیم چین

از سیم چین برای چیدن سیم هایی که به مدار های الکترونیکی وصل شده است استفاده می شود. اندازه فک های سیم چین مهم است و باید سیم چین هایی در ابعاد مختلف در اختیارمان باشد.

پایه لحیم کاری

برای نگه داشتن هویه در زمان لحیم کاری از پایه لحیم استفاده می شود. برای استفاده از پایه لحیم کاری، ابتدا باید آن را روی میز کار خود قرار دهید. سپس، هویه لحیم کاری را در پایه بگذارید تا از داغ شدن میز کار جلوگیری شود.

عینک ایمنی

شاید برای شما سوال باشد که آیا در زمان تعمیر وسایل دیجیتال به عینک نیاز است یا خیر؟ در جواب این سوال باید گفت از عینک به خاطر جلوگیری از ورود دود های ناشی از لحیم کاری استفاده می شود.

ابزارهای تخصصی تعمیرات موبایل و تبلت

یه سری ابزار ها هستند که به صورت تخصصی از آنها در تعمیرات وسایل دیجیتال (موبایل، تبلت) استفاده می شود. در زمان انتخاب و خرید این ابزار ها تعمیرکاران باید به برند و کیفیت آنها توجه کنند. برای مثال برند آروا سشوار صنعتی که یکی از ابزارهای تخصصی تعمیر وسایل دیجیتال است را به بازار عرضه می کند. با انتخاب ابزارهای با کیفیت و استاندارد کیفیت تعمیر هم بالا می رود.

سشوار صنعتی

سشوار صنعتی یکی از ابزارهای تخصصی در تعمیرات موبایل است. از این ابزار به خاطر ابجاد حرارت بالایی که ایجاد می کند برای جدا کردن قطعات از برد ه الکترونیکی وسایل دیجیتال استفاده می شود. دلیل استفاده از سشوار صنعتی در تعمیرات به خاطر این است که آسیب به قطعات وارد نشود. یعنی اینکه حرارتی که سشوار به وجود می آرود باعث جدا شدن قطعات از هم می شوند.

دستگاه BGA Rework Station

از این دستگاه تخصصی برای تعمیر و بازسازی تراشه های BGA با استفاده از گرمایش و سرمایش دقیق استفاده می شود. دستگاه BGA Rework Station ابزاری تخصصی برای تعمیر و تعویض چیپ های BGA است. این دستگاه از دو بخش اصلی تشکیل شده است:

  • هیتر بالا: برای گرم کردن سطح چیپ BGA
  • هیتر پایین: برای گرم کردن برد مدار چاپی

دستگاه جداکننده LCD

ابزار مورد نیاز برای تعمیر موبایل و تبلت را از کجا بخریم؟ - تکفارس 

از دستگاه جداکننده LCD برای جدا کردن صفحه نمایش LCD از قاب گوشی بدون آسیب رساندن به آن به کار می رود. دستگاه جداکننده LCD ابزاری برای جدا کردن صفحه نمایش LCD از قاب گوشی است. این دستگاه از دو بخش اصلی تشکیل شده است:

  • صفحه گرم: برای گرم کردن چسب بین صفحه نمایش LCD و قاب گوشی
  • مکنده: برای جدا کردن صفحه نمایش LCD از قاب گوشی

دستگاه پرس OCA

دستگاه پرس برای چسباندن صفحه نمایش LCD جدید به قاب گوشی با دقت و ظرافت بالا کاربرد دارد. دستگاه پرس OCA ابزاری برای چسباندن صفحه نمایش LCD به قاب گوشی است. این دستگاه از دو بخش اصلی تشکیل شده:

  • صفحه گرم: برای گرم کردن چسب OCA
  • پرس: برای فشار دادن صفحه نمایش LCD به قاب گوشی

جمع بندی:

هر تعمیرکاری باید ابزارهای مناسب با کار خود را در اختیار داشته باشد. این ابزار ها در دو دسته عمومی و تخصصی استفاده می شوند. هر چقدر کیفیت و جنس ابزارها بالا باشد کیفیت تعمیر هم بالا می رود. در این زمینه بهتر است از برند های معتبر اقدام به تهیه ابزار های مورد نیاز برای تعمیر وسایل دیجیتال (موبایل و تبلت) کنیم. شرکت توزیع ابزار آروا با آدرس وب سایت arvatools.com به عنوان بزرگترین تولید کننده ابزارآلات صنعتی و خانگی، محصولاتی از قبیل: شسوار صنعتی، پیچ گوشتی، سیم چین، عینک ایمنی و … را با بالاترین کیفیت تولید می کند که همراهی مطمئن برای تعمیرکاران مویابل و تبلت است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید