ظرفیت باتری آیفون ۱۶ پرو و ۱۶ پرو مکس ۱۰ درصد افزایش می‌یابد - تکفارس 
ظرفیت باتری آیفون ۱۶ پرو و ۱۶ پرو مکس ۱۰ درصد افزایش می‌یابد - تکفارس 

ظرفیت باتری آیفون ۱۶ پرو و ۱۶ پرو مکس ۱۰ درصد افزایش می‌یابد

محمدامین حیدری
۱۳ مرداد ۱۴۰۳ - 15:56
آیفون 16 پرو و پرو مکس

شایعه‌ای تازه نشان می‌دهد که اپل تصمیم دارد تا ظرفیت باتری آیفون ۱۶ پرو و ۱۶ پرو مکس را تقریبا ۱۰ درصد افزایش دهد.

آن‌طور که پیداست، این شرکت همچنین می‌خواهد در آیفون ۱۶ پرو از یک باتری با روکش فلزی استفاده کند که گفته می‌شود دلایل این کار عبارت‌اند از: بهبود خنک‌سازی، افزایش چگالی انرژی و ایجاد روشی جدید برای باز کردن چسب نگه‌دارنده باتری. اکنون یک افشاگر معتبر ضمن تکرار ادعای پیشین خود، جزئیات جدیدی در ارتباط با افزایش ظرفیت باتری هر دو مدل آیفون ۱۶ پرو فاش کرده است.

ظرفیت باتری آیفون 16 پرو و 16 پرو مکس

او قبلا مدعی شده بود که ظرفیت باتری آیفون ۱۶ پرو مکس در مقایسه با آیفون ۱۵ پرو مکس، از ۴,۴۴۱ میلی‌آمپر ساعت به ۴,۶۷۶ میلی‌آمپر ساعت افزایش خواهد یافت. پست جدید این افشاگر نشان می‌دهد که ظرفیت باتری آیفون ۱۶ پرو به جای ۳,۲۷۴ میلی‌آمپر ساعت، قرار است برابر با ۳,۵۷۷ میلی‌آمپر باشد که یک افزایش تقریبا ۹ درصدی محسوب می‌شود. البته این جزئیات تنها شایعه هستند و نمی‌توان آن‌ها را قطعی دانست.

ظرفیت باتری آیفون 16 پرو و 16 پرو مکس
نمونه اولیه باتری آیفون ۱۶ پرو

افزایش ظرفیت باتری موجب می‌شود تا کاربران بتوانند برای زمان بیشتری از گوشی خود استفاده کنند. البته درصورتی که تراشه A18 در گوشی آینده اپل انرژی بیشتری نسبت به آیفون ۱۵ پرو مکس مصرف کند، این امر بر طول عمر باتری دستگاه تاثیر خواهد داشت. شاین ذکر است که تاکنون اطلاعات زیادی درباره نمایشگرهای هر دو مدل آیفون ۱۶ منتشر نشده است.

بنابراین، می‌توان گفت که نمایشگر تاثیر چندانی بر طول عمر باتری این دو گوشی نخواهد داشت. البته بیش از یک ماه تا معرفی آیفون ۱۶ باقی مانده است و قطعا شاهد انتشار جزئیات بیشتری تا آن زمان خواهیم بود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید