گزارش: درآمد ۸۶ میلیارد دلاری اپل در فصل دوم ۲۰۲۴ - تکفارس 
گزارش: درآمد ۸۶ میلیارد دلاری اپل در فصل دوم ۲۰۲۴ - تکفارس 

گزارش: درآمد ۸۶ میلیارد دلاری اپل در فصل دوم ۲۰۲۴

افشین نوری
۱۳ مرداد ۱۴۰۳ - 09:28
درآمد اپل

اپل گزارش مالی سه ماهه دوم ۲۰۲۴ را منتشر کرده است که درآمد ۸۵.۷۸ میلیارد دلاری را برای این غول فناوری نشان می‌دهد.

طبق این گزارش، اپل در فصل دوم ۲۰۲۴ درآمد ۸۵.۷۸ میلیارد دلاری و سود ۲۱.۴ میلیارد دلاری کسب کرده است.

اپل در اکثر بخش‌ها فراتر از پیش‌بینی‌ها عمل کرده و برای مثال در بخش آیفون درآمد ۳۹.۳ میلیارد دلاری داشته که بیشتر از پیش‌بینی ۳۸.۸ میلیارد دلاری بوده است.

بخش آیفون، حدود ۴۶ درصد از کل درآمدهای اپل را تشکیل می‌دهد که این موضوع نشان می‌دهد اپل چقدر به فروش آیفون وابسته است.

درآمد بخش آیپد نیز با رشد ۲۴ درصدی نسبت به سال گذشته به رقم ۷.۱۶ میلیارد دلار رسیده که بیشترین رشد در بین محصولات اپل محسوب می‌شود.

درآمد سرویس‌های اپل هم حدود ۲۴ میلیارد دلار بوده است. همچنین سود اپل به ازای هر سهم در سه ماهه دوم ۲۰۲۴ عدد ۱.۴۰ دلار بوده که از پیش‌بینی ۱.۳۵ دلار بیشتر است.

انتظار می‌رود درآمد اپل با معرفی هوش مصنوعی Apple Intelligence در پاییز امسال افزایش یابد اما هنوز نمی‌توان اظهارنظر قطعی درباره آن کرد.

طبق یک گزارش جدید، به نظر می رسد اپل توسعه iOS 19 را با نام رمزی luck شروع کرده است. این شرکت اخیرا iOS 18 را معرفی کرده بود.

به گزارش بلومبرک اپل علاوه بر توسعه iOS 19، کار روی سیستم‌عامل‌های watchOS 12 برای اپل واچ، macOS 16 برای دستگاه‌های مک و visionOS 3 برای هدست ویژن پرو را شروع کرده است.

این آپدیت‌ها قرار است در سال ۲۰۲۵ معرفی شود، اما اپل از الان پروسه توسعه آن‌ها را شروع کرده است که نشان‌دهنده اهمیت آن برای اپل است.

اپل در رویداد WWDC 2024 خود از سیستم‌عامل iOS 18 با قابلیت‌های جدید رونمایی کرد. این سیستم‌عامل دارای صفحه هوم با قابلیت سفارشی‌سازی است که به شما اجازه می‌دهد تا آیکون‌های اپلیکیشن‌ها را براساس سلیقه خود در هر جایی قرار دهید.

همچنین امکان ارسال پیام با ماهواره وجود دارد و کاربران در مواقعی که به وای‌فای یا شبکه مخابرات دسترسی ندارند می‌توانند پیام بفرستند.

شما همچنین امکان قفل‌کردن اپلیکیشن‌ها را دارید. با این قابلیت، سایر کاربران امکان جابجا کردن اپ‌های گوشی شما را نخواهند داشت.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید