عصبانیت شدید رئیس سامسونگ به دلیل شباهت محصولات این شرکت به اپل - تکفارس 
عصبانیت شدید رئیس سامسونگ به دلیل شباهت محصولات این شرکت به اپل - تکفارس 

عصبانیت شدید رئیس سامسونگ به دلیل شباهت محصولات این شرکت به اپل

فرزاد اسرافیلی
۱۳ مرداد ۱۴۰۳ - 10:11
شباهت محصولات سامسونگ به اپل

جی وای لی (Jay Y. Lee) رئیس شرکت سامسونگ به خاطر شباهت و کپی‌برداری محصولات سامسونگ از اپل به‌شدت عصبانی است.

پس از برگزاری رویداد Galaxy Unpacked، کاربران فضای مجازی سامسونگ را به دلیل کپی‌برداری سامسونگ از طراحی اپل واچ اولترا و ایرپاد در سری گلکسی واچ اولترا و بادز ۳، به باد تمسخر گرفتند.

در مورد کیفیت این دو محصول با توجه به تغییرات عمده‌ای که داشته‌اند نگرانی‌های مطرح است. این شرکت در حال حاضر تحویل جدیدترین هدفون‌ها را متوقف کرده است. دارندگان واچ اولترا همچنین از عملکرد ضعیف باتری آن انتقاد می‌کنند. این در حالی است که سامسونگ به تمجید از عملکرد باتری این محصول پرداخته بود.

سامسونگ به سادگی از زبان طراحی اپل در جدیدترین گجت‌های خود کپی کرده است. حتی طرفداران گلکسی شرکت را به دلیل عدم وجود نوآوری تمسخر می‌کنند. عرضه واچ اولترا به دلیل شباهت بیش از حد به محصولات اپل این صنعت را دچار شوکه کرد.

AjuNews به نقل از منابع آگاه در گزارشی اعلام کرد که اقداماتی علیه برخی از مدیران از جمله سرپرست بخش موبایل سامسونگ انجام شده است. لی که به ندرت عصبی می‌شود، اکیداً به بخش موبایل سامسونگ دستور داد تا در برنامه‌های خود بازنگری کنند.

پس از جنجال بر سر سرقت علمی اپل و مشکلات کیفی پیرامون سری بادز ۳ و گلکسی واچ ۷ که ماه گذشته منتشر شد، آقای لی خود وارد عمل شد. بنا به اعلام لی اوضاع داخلی در حال حاضر اسفناک است.

با توجه به این سناریو، احتمال می‌رود شاهد تغییرات ساختاری و استراتژیک در بخش موبایل سامسونگ باشیم. برنامه‌های آتی در صورتی که از اپل الهام گرفته باشد، نیز کنار گذاشته می‌شوند. در هر صورت انتظار می‌رود سامسونگ موقعیت خود را به عنوان پیشرو در نوآوری حفظ کند به جای اینکه از دیگران کپی برداری کند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید