اینتل ۱۵۰۰۰ کارمند خود را اخراج می‌کند - تکفارس 
اینتل ۱۵۰۰۰ کارمند خود را اخراج می‌کند - تکفارس 

اینتل ۱۵۰۰۰ کارمند خود را اخراج می‌کند

فرزاد اسرافیلی
۱۲ مرداد ۱۴۰۳ - 13:30
اخراج کارمندان اینتل

اینتل در یادداشتی به کارمندان خود اطلاع داده است به زودی ۱۵۰۰۰ نفر از نیروهای خود را اخراج خواهد کرد.

مدیران شرکت اینتل روز پنج شنبه در یادداشتی به کارمندان خود اعلام کردند بیش از ۱۵ درصد از کارکنان خود معادل ۱۵۰۰۰ کارمند را اخراج خواهد کرد. به دنبال ارائه گزارش درآمد سه ماهه دوم اینتل، این شرکت برای کاهش هزینه‌ها به میزان ۱۰ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۵ تصمیم به تعدیل نیرو کرده است.

پت گلسینگر، مدیرعامل این شرکت در یادداشتی به کارمندان گفت:

درآمدهای ما آنطور که انتظار می‌رفت رشد نکرده است و هنوز به طور کامل از پیشرفت‌های فناوری مانند هوش مصنوعی بهره‌مند نشده‌ایم. هزینه‌های ما بسیار بالا و حاشیه سود ما بسیار پایین است. برای حل این دو مسئله و به ویژه با توجه به نتایج مالی و چشم انداز نیمه دوم سال ۲۰۲۴، به اقدامات جسورانه‌تری نیاز داریم.

گلسینگر در گفته‌های خود به این موضوع اشاره کرد که اینتل به روش سایر شرکت‌های سخت‌افزاری مانند Nvidia برای سرمایه‌گذاری بر روی رونق هوش مصنوعی تلاش کرده است. اینتل تقریباً ۲۵ سال پیش رهبری انقلاب صنعت فناوری در عرصه تراشه‌های CPU را بر عهده داشت، اما در رابطه با نوآوری‌ها و محصولات جدیدتر محاسباتی مانند گوشی‌های هوشمند و هوش مصنوعی کند عمل کرده است. به گفته گلسینگر درآمد سالانه اینتل بین سال‌های ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۳ با وجود رشد ۱۰ درصدی نیروی کار، ۲۴ میلیارد دلار کاهش یافته است. این در حالی است که سایر سازندگان تراشه در دوران رونق هوش مصنوعی شاهد افزایش درآمدها و ارزش گذاری‌ها به اعداد نجومی بوده‌اند.

اینتل از کاهش ۱ درصدی درآمد در سه ماهه دوم نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد. این شرکت علت این کاهش را به حاشیه سود ناخالص بخش محصولات رایانه شخصی هوش مصنوعی خود نسبت می‌دهد. این شرکت همچنین سود سهامداران خود را از سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۴ به حالت تعلیق در می‌آورد و روندهای “چالش برانگیزتر” نیمه دوم را پیش بینی کرده است.

علاوه بر اخراج کارمندان اینتل، این شرکت برای هفته آتی برنامه‌‌ای در نظر دارد که طبق آن کارکنان خود داوطلبانه استعفا دهند. این شرکت همچنین یک پیشنهاد بازنشستگی با مزایای پیشرفته را برای کارکنان واجد شرایط اعلام می‌کند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید