گزارش: کاهش درآمد اینتل در سه ماهه دوم ۲۰۲۴ - تکفارس 
گزارش: کاهش درآمد اینتل در سه ماهه دوم ۲۰۲۴ - تکفارس 

گزارش: کاهش درآمد اینتل در سه ماهه دوم ۲۰۲۴

افشین نوری
۱۲ مرداد ۱۴۰۳ - 09:41
اینتل

اینتل گزارش مالی سه ماهه دوم ۲۰۲۴ خود را منتشر کرده است که حکایت از کاهش درآمدهای این غول فناوری دارد. در پی این گزارش، سهام اینتل کاهش بی‌سابقه‌ای را در تاریخ خود تجربه کرد.

درآمد اینتل در سه ماهه دوم ۲۰۲۴ برابر ۱۲.۸۳ میلیارد دلار بود که از پیش‌بینی ۱۲.۹۴ میلیارد دلاری کمتر است. این درآمد همچنین یک درصد کمتر از درآمد مشابه سال گذشته است.

در حالیکه سود خالص اینتل در مدت مشابه سال گذشته ۱.۴۸ میلیارد دلار بود، اکنون این شرکت با زیان ۱.۶ میلیارد دلاری مواجه شده است.

از طرفی، سود اینتل به ازای هر سهم ۲ سنت شده که طبق پیش‌بینی‌ها انتظار می‌رفت ۱۰ سنت به ازای هر سهم باشد.

مدیرعامل اینتل گفته که عرضه سریع پردازنده‌های هوش مصنوعی Core Ultra PC باعث ضرر و زیان این شرکت در سه ماهه دوم ۲۰۲۴ شده است.

پیش‌بینی اینتل برای سه ماهه سوم ۲۰۲۴ درآمدی بین ۱۲.۵ تا ۱۳.۵ میلیارد دلار است که ۳ سنت به ازای هر سهم سود خواهد داشت.

اینتل اخیرا از پردازنده‌های جدید Lunar Lake برای استفاده در لپ‌تاپ‌ها و اولترابوک‌ها رونمایی کرد. این پردازنده‌ها دارای چهار هسته Lion Cove برای انجام کارهای سنگین و چهار هسته Skymont برای انجام کارهای سبک هستند.

هسته‌های کم‌مصرف Skymont این قابلیت را دارند که می‌توانند شارژدهی لپ‌تاپ‌ها را افزایش دهند. هسته‌های Lion Cove نیز عملکرد فوق‌العاده‌ای را ارائه می‌دهند.

پردازنده‌های Lunar Lake دارای گرافیک یکپارچه Xe2 هستند که در مقایسه با Meteor Lake حدود ۵۰ درصد بهبود عملکرد دارد.

واحد پردازش عصبی پردازنده‌های Lunar Lake نیز برای انجام کارهای هوش مصنوعی دارای عملکرد حداکثر ۴۸ ترافلاپس است که امکان اجرای قابلیت‌های کوپایلت پلاس مایکروسافت را فراهم خواهد کرد.

سایر قابلیت‌های پردازنده‌های Lunar Lake اینتل شامل پشتیبانی از وای‌فای ۷، بلوتوث ۵.۴ و تاندربولت ۴ می‌شود.

گفتنی است در این پردازنده‌ها امکان افزایش رم از طریق درگاه SO-DIMM وجود ندارد و در عوض دارای رم مجتمع ۱۶ و ۳۲ گیگابایتی هستند.

اینتل قرار است پردازنده‌های Arrow Lake را هم در سال جاری معرفی کند و حالا به نظر می‌رسد که آ‌ن‌ها را با نام Core Ultra 200 عرضه خواهد کرد.

در واقع پردازنده‌های Arrow Lake دومین نسل از سری جدید پردازنده‌های Core Ultra اینتل خواهد بود و جایگزین Meteor Lake خواهد شد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید