مشخصات تراشه تنسور G4 پیکسل ۹ گوگل فاش شد - تکفارس 
مشخصات تراشه تنسور G4 پیکسل ۹ گوگل فاش شد - تکفارس 

مشخصات تراشه تنسور G4 پیکسل ۹ گوگل فاش شد

فرزاد اسرافیلی
۱۱ مرداد ۱۴۰۳ - 18:01
مشخصات تراشه تنسور G4

گوگل قرار است در ۱۳ آگوست (۲۳ مرداد) از سری پیکسل ۹ رونمایی کند و حالا مشخصات تراشه تنسور G4 آن فاش شده است.

تاکنون شایعات زیادی درباره سری پیکسل ۹ و گوشی تاشو پیکسل ۹ پرو فولد به بیرون درز کرده است. اما در کمال ناباوری اطلاعات زیادی در مورد تراشه تنسور G4 آن‌ها فاش نشده است. وبگاه Android Authority در گزارش جدید خود اعلام کرده تنسور G4 از نظر عملکرد تفاوت آنچنانی با G3 نخواهد داشت.

طبق این گزارش، تنسور G4 دارای ساختار ۱، ۳ و ۴ هسته‌ای با هسته‌های جدیدتر ARMv9.2 به نام‌های Cortex-A520، Cortex-A720 و Cortex-X4 خواهد بود و سرعت کلاک این هسته‌ها کمی بالاتر از هسته‌های G3 است . لازم به یادآوری است که G3 شامل چهار هسته Cortex-A510، چهار Cortex-A715 و یک هسته Cortex-X3 بود.

مشخصات تراشه تنسور G4

نتایج اولیه بنچمارک گیک‌بنچ نشان دهنده بهبود ۱۱ درصدی عملکرد بخش تک هسته‌ای و بهبود ۳ درصدی در عملکرد چند هسته‌ای است. البته این نتایج زمانی اعتبار بیشتری به خود می‌گیرد که داده‌های بیشتری در دسترس قرار گیرد.

تنسور G4 دارای مودم جدید Exynos 5400 خواهد بود که علاوه بر بهبود کارایی، مجهز به اتصال ماهواره‌ای خواهد بود. این مودم نسبت به Exynos 5300 در پیکسل ۸ حدود ۵۰ درصد مصرف انرژی پایین‌تری دارد. پردازنده گرافیکی تنسور G4 همان پردازنده گرافیکی Mali-G715 در تنسور G3 است با این تفاوت که سرعت کلاک آن ۹۴۰ مگاهرتز بوده در حالی که G3 حدود ۸۹۰ مگاهرتز می‌باشد.

مشخصات کامل تراشه تنسور G4 بدین صورت است که پردازنده ۴ هسته‌ای Cortex-A520 سرعت ۱.۹۵ گیگاهرتز، پردازنده ۳ هسته‌ای Cortex-A720 سرعت ۲.۶ گیگاهرتز و پردازنده ۱ هسته‌ای Cortex-X4 سرعت ۳.۱ گیگاهرتز دارد. هم جنین همانطور که اعلام شد پردازنده گرافیکی این تراشه Mali-G715 می‌باشد.

در ابتدا، تنسور G4 قرار بود یک تراشه کاملاً مستقل از سامسونگ ساخته شود، اما تاخیرهای مداوم منجر به همکاری مجدد با سامسونگ شد. درهرحال اگرچه شاهد پیشرفت چشمگیر عملکرد در تنسور G4 نخواهیم بود، اما در مودم جدید این تراشه شاهد ارتقاهایی نسبت به مدل قبلی آن هستیم.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید