آمار تعداد کاربران هر نسخه اندروید منتشر شد؛ اندروید ۱۳ در صدر - تکفارس 
آمار تعداد کاربران هر نسخه اندروید منتشر شد؛ اندروید ۱۳ در صدر - تکفارس 

آمار تعداد کاربران هر نسخه اندروید منتشر شد؛ اندروید ۱۳ در صدر

محمدامین حیدری
۱۱ مرداد ۱۴۰۳ - 13:50
آمار تعداد کاربران اندروید

در حالی که دو هفته تا انتشار اندروید ۱۵ باقی نمانده است، اکنون آمار جدید به تعداد بالای کاربران اندروید ۱۳ در بین نسخه‌های مختلف این سیستم‌عامل اشاره دارد.

طبق این آمار، اندروید ۱۳ با سهم ۲۰.۹ درصدی خود در بازار، محبوب‌ترین نسخه اندروید محسوب می‌شود. این نتایج براساس دستگاه‌های اندرویدی که در طول دوره هفت روزه وارد فروشگاه پلی استور شده‌اند، به‌دست آمده‌اند که توسعه‌دهندگان می‌توانند از طریق ابزار Android Studio به آن‌ها دسترسی داشته باشند.

آمار تعداد کاربران اندروید

گوگل این آمار را در اختیار توسعه‌دهندگان قرار می‌دهد تا بهتر بتوانند حداقل نسخه اندروید مورد نیاز برای اجرای برنامه‌ها و بازی‌های خود را تعیین کنند. اگرچه گوگل سعی دارد تا آمار تعداد کاربران هر نسخه اندروید را به‌روز نگه دارد اما لازم به ذکر است این شرکت فناوری از اول ماه می امسال تاکنون آمار جدیدی در این زمینه منتشر نکرده است.

با این حال، داده‌ها نشان می‌دهند که اندروید ۱۱ با سهم ۱۹ درصدی در بازار، دومین نسخه محبوب اندروید به شمار می‌رود و پس از آن، اندروید ۱۲ و ۱۰ به ترتیب ۱۴.۷ و ۱۳.۶ درصد از تعداد کاربران را به خود اختصاص داده‌اند. ناگفته نماند که تنها ۱۳ درصد از گوشی‌ها از جدیدترین نسخه سیستم‌عامل گوگل یعنی اندروید ۱۴ استفاده می‌کنند؛ البته این رقم مطمئنا از ماه می تاکنون افزایش یافته است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید